furious programming
2018-12-11 01:21

Pamiętacie mój poprzedni wpis na temat Tetrisa? Postanowiłem się sprawdzić w te klocki.

Znalazłem tę samą grę w wersji NTSC, podłączyłem swoją chińską replikę kontrolera (o jej zakupie pisałem w tym wpisie), odpaliłem emulator i trochę pograłem. Co prawda nie spędziłem przy tej grze zbyt wiele czasu – łącznie raptem z osiem godzin – ale co nieco dało się osiągnąć. Rozgrywki rozpoczynałem od poziomu numer 9, aby nie było zbyt szybko, ale też abym nie zasnął z nudów. Czasem zaczynałem od poziomu 15 coby refleks poćwiczyć, choć więcej niż 300-320k nie udało mi się osiągnąć.

Dziś pobiłem swój dotychczasowy rekord, przekraczając barierę 400k. Co prawda drugi raz, bo za pierwszym razem zdołałem uciułać 404k, ale zapomniałem zapisać stanu gry przed zamknięciem emulatora. Niestety, ale dla mnie „kill screenem” jest poziom 19, do którego brakuje mi jeszcze refleksu, szybkiego planowania i umiejętności wykorzystywania funkcjonalności zwanej DAS. No, przynajmniej na razie, bo dziś w końcu zrozumiałem na czym on polega, jak się go ładuje i kiedy dokładnie wygasa. Teraz mi klocki za szybko uciekają na boki – zupełnie odwrotnie niż do tej pory. ;)

#nes #tetris

furious programming

@cerrato: zobacz sobie na to – The Classic Tetris World Championships Explained - Levels.

Po pierwsze, zaczynając od wyższego poziomu, można potrenować szybkie planowanie i refleks, czego nie wyćwiczy się we wczesnych poziomach. A po drugie, zaczynając od wyższego poziomu, można zdobyć więcej punktów, bo zbijane linie są więcej warte i trzeba ich uzbierać więcej, zanim przejdzie się do następnego poziomu (gdzie zmieni się prędkość i kolor klocków). Do tej pory zaczynałem od poziomu 9, aby móc poćwiczyć łączenie klocków, wyczaić jak działa DAS i poćwiczyć triki związane z łataniem dziur powstałych w wyniku pomyłek/braku możliwości.

Zaczynając od poziomu 0, co każde 10 linii poziom rośnie, a punktacja jest słaba. Zaczynając od poziomu 18 – tak jak na mistrzostwach – poziom 19 wskakuje dopiero po uzbieraniu 130 linii, a punktów za zbijane linie dostaje się dużo więcej niż we wczesnych poziomach. Dlatego przyjęło się, aby rozgrywki na mistrzostwach rozpoczynać właśnie od poziomu 18.

Jeśli o drugą sprawę chodzi, to po prostu nie interesowało mnie zbytnio jak to działa, kiedy zmieniają się poziomy, ile można punktów zdobyć, a przede wszystkim nie miałem pojęcia o istnieniu czegoś takiego jak DAS, dlatego nigdy nie byłem w stanie sobie poradzić z większymi szybkościami opadania. Nie wiedziałem też o tym, że najbardziej opłacalne jest zostawianie szczeliny po prawej stronie i budowanie kipki piętrzącej się w lewą stronę.

Teraz wiem jak DAS działa, jak się go ładuje i podtrzymuje, więc poziom 18 nie jest już taki straszny. Jednak w dalszym ciągu miewam problemy z jego obsługą (trzeba cały czas pamiętać czy jest załadowany czy nie) i z ładnym budowaniem stosu, więc muszę jeszcze sporo poćwiczyć, aby radzić sobie w kolejnych poziomach.

superdurszlak

@MasterBLB: jak jeszcze grałem to i tak unikałem powietrznych, nie mam ręki do samolotów. Raczej naziemny i polowanie na kaczki albo taniec ze smokami, jeśli akurat wypadło prać się w mieście.

furious programming
2018-12-06 00:10

No i stało się, siedmiokrotny mistrz świata w Classic TetrisaJonas Neubauer – został w tym roku zdetronizowany przez 16-letniego Joseph'a Saelee, mecz zakończył się wynikiem 0:3. Finał można zobaczyć tutaj – FINALS - 2018 Classic Tetris World Championship – a pozostałe mecze są jak zwykle na oficjalnym kanale. ;)

Oficjalna strona: https://thectwc.com

#nes #tetris #ctwc

furious programming

No pewnie – uwielbiam speedruny SMB, a niecały miesiąc temu wrzuciłem link do filmiku trwającego pół godziny z dogłebną analizą technik stosowanych przez graczy. Zobacz do tego posta i do komentarzy pod nim, bo @Azarien podrzucił jeszcze dwa linki.