[OpenGL] Klatki na sekundę

0

Jak obliczyć lub jakiej funkcji użyć aby obliczyć ilość klatek na sekundę?

0

Mozesz sprawdzac czas generowania jednej klatki, albo uzyc timera co 1 sec i sprawdzac ile wygenerowal klatek przez ten czas.

0

w praktyce liczy się to tak:

  1. Pobierasz czas startu programu w sekundach, i ustawiasz licznik klatek na zero
  2. Renderujesz klatkę
  3. Zwiększasz licznik klatek
  4. Obliczasz FPS = licznik klatek / (aktualny czas w sekundach - czas startu w sekundach)
  5. powrót do 2.
0
ADuch napisał(a)

w praktyce liczy się to tak:

  1. Pobierasz czas startu programu w sekundach, i ustawiasz licznik klatek na zero
  2. Renderujesz klatkę
  3. Zwiększasz licznik klatek
  4. Obliczasz FPS = licznik klatek / (aktualny czas w sekundach - czas startu w sekundach)
  5. powrót do 2.

W ten sposób dostaniesz średnią ilość klatek od początku działania aplikacji. Lepiej Zrobić tak jak mówił Wiktor~. Timer co sekundę sprawdzający ilość wygenerowanych klatek.

Render
ilosc_klatek:=ilosc_klatek+1;
Koniec renderowania

Timer
Form1.caption:='FPS:'+inttostr(ilosc_klatek);
ilosc_klatek:=0;

0

Dziękuje, to działa. ahhh te algorytmy....

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1