[OpenGL] Poruszanie kamera

0

Witam jak w temacie, probowalem na wszystkie sposoby - by przemieszczac się kamera po mapie tj. w grach FPP, niestety bez oczekiwanego rezultatu

uzywam ponizszej procedury do obracania kamerą:

    glTranslatef(poz_x, poz_y, poz_z); // punkt w ktory skierowana jest kamera
    glRotatef(obrot_poziom, 1, 0, 0); // obr na osi X 
    glRotatef(obrot_pion, 0, 1, 0); // obr na osi Y.

z gory dzieki za pomoc

0

ponawiam temat

0

Spróbuj zamiast gltranslatef i glrotatef użyć glulookAT(x,y,z,x1,y1,z1,x2,y2,z2);
x,y,z - polozenie kamery
x1,y1,z1 - polozenie punktu na ktory patrzy kamera
x2,y2,z2 - tu ustawiamy wektor pionu

jeżeli teraz chcesz obrócić kamerę o jakiś kąt to musisz wyliczyć nowe wspołżedne punktu na który patrzysz wg. przykładu
x1:=x+100cos(kat_w_poziomie0.0175);
z1:=y+100sin(kat_w_poziomie0.0175);

Jak coś nie rozumiesz to pisz na gg (nie umiem zbytnio tłumaczyć więc sorki)

0

PRZYŁĄCZ SIĘ DO PORTALU

                                                  <url> WBP.OZ.PL</url>
                           
                    Nowy serwis o ...informatyce ...programistyce ...grach ...robotyce 
                                                i wielu innych.

Pomóż rozwinąć portal. Przyłącz się do autorów. Lub korzystaj z pomocy innych. Zarejestruj się już dziś!
<url>WBP.OZ.PL</url>

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1