[OpenGL] Skok

0

Witam.
Mam problem z skokiem w OpenGL.
Piszę grę i chciałbym napisać skok , spróbowałem takim kodem :

if Key = VK_SPACE then
  begin
    yg_pos := Y_pos;

    for i_k := 1 to c_k do
    begin
      yp_min := Vertex_knew[i_k].Y - 0.8;

      if (yg_pos >= yp_min) and (yg_pos <= yp_max)
      then
      begin
        collision := 1;
      end;
    end;

    if collision = 1 then
    begin
      Y_pos := Y_pos_old;
    end;

    if collision = 0 then
    begin
      i_k := 1;
      for i := 1 to c do
      begin
        Vertex[i].Y := Vertex[i].Y - sin((Heading+90)*pi/180)*FrameTime/300;
      end;

      for i_k := 1 to c_k do
      begin
        Vertex_k[i_k].Y := Vertex_k[i_k].Y - sin((Heading+90)*pi/180)*FrameTime/300;
      end;

      if Head = 0 then
      begin
        HeadMovement := HeadMovement + 0.005;
        if HeadMovement >= 0.05 then
        begin
          Head := 1;
        end;
      end;
      if Head = 1 then
      begin
        HeadMovement :=HeadMovement - 0.005;
        if HeadMovement <= 0 then
        begin
          Head := 0;
        end;
      end;
      glDraw();
    end;
  end;

Lecz ten kod "lewituje" postać :/
Prosiłbym o pomoc , szukałem w google i też nic ;/
Dziękuje.

0

podejdź do tego z fizycznego punktu widzenia. Naprawade nie jest to trudne.

Widzę, że podzielasz moje zainteresowanie pisaniem gier komputerowych (a zwłaszcza w OPascalu :) czesciej doradza się c++) .

http://www.gamedev.pl/articles.php?x=view&id=253 Nie pamietam czy to ten artykuł, ale zdaje mi się, że tak.

Na ich forum pisze jako Tiago.

0

idea jest taka ze dzialasz przez jakis czas sila w gore a ciezar sciaga cie na zol

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1