[OpenGL] problemy z kompilacja

0

Witajcie,
Problem jest naprawde dziwny...
Mianowicie nastepujacy kod mial wywolac OpenGLa. Nie jest to nic odkrywczego, bo pochodzi z jednego z kursow internetowego tworzenia grafiki. Zgodnie z zaleceniami zainstalowalem GLUTa, ale nadal nie dziala.

#include <windows.h>
#include <gl/glut.h>
#include <gl/gl.h>

void renderScene(void) {
	glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
	glBegin(GL_TRIANGLES);
		glVertex3f(-0.5,-0.5,0.0);
		glVertex3f(0.5,0.0,0.0);
		glVertex3f(0.0,0.5,0.0);
	glEnd();
	glFlush();
}

void main(int argc, char **argv) {
	glutInit(&argc, argv);
	glutInitDisplayMode(GLUT_DEPTH | GLUT_SINGLE | GLUT_RGBA);
	glutInitWindowPosition(100,100);
	glutInitWindowSize(320,320);
	glutCreateWindow("3D Tech- GLUT Tutorial");
	glutDisplayFunc(renderScene);
	glutMainLoop();
}

Po skompilowaniu mam ciekawy rezultat: 0 bledow. Jednak wykonanie nie jest mozliwe bowiem pojawiaja sie nastepujace wypiski:

C:\DOCUME1\VOYTEK1.WOJ\LOCALS1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0x17):first.cpp: undefined reference to glClear@4' C:\DOCUME~1\VOYTEK~1.WOJ\LOCALS~1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0x24):first.cpp: undefined reference to glBegin@4'
C:\DOCUME
1\VOYTEK1.WOJ\LOCALS1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0x49):first.cpp: undefined reference to glVertex3f@12' C:\DOCUME~1\VOYTEK~1.WOJ\LOCALS~1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0x64):first.cpp: undefined reference to glVertex3f@12'
C:\DOCUME1\VOYTEK1.WOJ\LOCALS1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0x7f):first.cpp: undefined reference to glVertex3f@12' C:\DOCUME~1\VOYTEK~1.WOJ\LOCALS~1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0x87):first.cpp: undefined reference to glEnd@0'
C:\DOCUME
1\VOYTEK1.WOJ\LOCALS1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0x8c):first.cpp: undefined reference to glFlush@0' C:\DOCUME~1\VOYTEK~1.WOJ\LOCALS~1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0xc7):first.cpp: undefined reference to glutInit@8'
C:\DOCUME1\VOYTEK1.WOJ\LOCALS1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0xd4):first.cpp: undefined reference to glutInitDisplayMode@4' C:\DOCUME~1\VOYTEK~1.WOJ\LOCALS~1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0xe3):first.cpp: undefined reference to glutInitWindowPosition@8'
C:\DOCUME
1\VOYTEK1.WOJ\LOCALS1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0xf8):first.cpp: undefined reference to glutInitWindowSize@8' C:\DOCUME~1\VOYTEK~1.WOJ\LOCALS~1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0x108):first.cpp: undefined reference to glutCreateWindow@4'
C:\DOCUME1\VOYTEK1.WOJ\LOCALS~1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0x118):first.cpp: undefined reference to glutDisplayFunc@4' C:\DOCUME~1\VOYTEK~1.WOJ\LOCALS~1\Temp\ccK4caaa.o(.text+0x120):first.cpp: undefined reference to glutMainLoop@0'

Czego to jest wina i jak temu zapobiec? Program nie dziala na zadnym kompilatorze probowalem na Borlandzie C++ oraz Dev-C++.

Co trzeba jeszcze dodac? Przegralem biblioteke glut32.dll do katalogu systemowego, ponadto w katalogu include zamiescilem pliki: [b]glut.h, gl.h, glu.h (w katalogu GL)[/b] i do katalogu LIB dodalem: [b]glu32.lib, glut32.lib, opengl32.lib, winmm.lib [/b]. Czy o czyms zapomnialem, moze jest jakis pakiet, ktory uruchamia calosc bez wiekszych problemow?

Z gory dziekuje za odpowiedz!!

0

Już było 2000 takich tematów
ehh musisz dodać liby...

0

W jaki sposob mam to zrobic. W Devie po wybraniu projektu graficznego dla OpenGLa uruchamia mi sie przykladowy kod. Natomist ten powyzej opiera sie na na glut.h i stad prawdopdoobnie ten blad. Ja natomiast przekopiowalem ta biblioteke do katalogu Include/ GL wiec nie powinno byc problemu.

Jezeli wiesz jak to zrobic to bardzo prosze o pomoc, bo nie znalazlem dotad nic co mogloby mi pomoc.

0

Musisz jeszcze dodać je w opcjach linkera!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1