Witam wszystkich! Mam problem z teksturami w openGL, a mianowicie po wyteksturowaniu obiektu widać na nim granice tekstur jak na poniższym rysunku ! widoczność obramowania tekstur jest wyłączona ! czy ktos mial taki problem i wie jak go rozwiązać!?
albo masz wlaczone rysowanie krawedzi albo masz zle ustawiony z_near w gluPerpsective, albo zle ustawiasz obiekty i sa luki pomiedzy wierzcholkami, albo masz wlaczone gl_line_smooth czy jakos inaczej gl_lines zdefiniowany (grubosc linii)
Komorkowy_dzony napisał(a)
albo masz wlaczone rysowanie krawedzi albo masz zle ustawiony z_near w gluPerpsective, albo zle ustawiasz obiekty i sa luki pomiedzy wierzcholkami, albo masz wlaczone gl_line_smooth czy jakos inaczej gl_lines zdefiniowany (grubosc linii)
rysowanie krawędzi jest wyłączone...
glTexImage2D(GL_TEXTURE_2D,0,3,IW,IH,0,GL_RGB,GL_UNSIGNED_BYTE,@Image);
a to z-near może mieć wpływ na taki problem ?? Ułatwiłem tak żeby mi się obiekt mieścił ..
gluPerspective(45.0,Width/Height,1.0,10500.0);
gl_lines nie mam definiowanego w żaden sposób ..
a luki raczej odpadają bo obiekt pod tekstura nie jest czarny wiec jak by byly prześwity to chyba by było widać czerwone linie ?
ok problem rozwiazany :]
sprawa leżała w łądowaniu tekstur .. kod który zaadaptowałęm do tego indeksował o jedną pętle za mało i stąd na obrzeżach zostawałą czarna obwódka :)
</delphi>