[OpenGL] vsync

0

szukalem ale nie znalazlem nigdzie

jak kontrolowac vsync w opengl z poziomu c++?
(tzn wlaczanie i wylaczanie vsync)

no i moze jeszcze jakies dodatkowe pytania:
jak zorietowac sie w ktorym momencie mamy zmiane bufora?
jak sie ma sprawa przy podwojnym buforowaniu? czy wtedy opengl czeka na koniec odswiezania ekranu?

wszelkie sugestie mile widziane ;-)

0

I use wglSwapIntervalEXT(1) to enable VSync.

ak zorietowac sie w ktorym momencie mamy zmiane bufora? chodzi ci o swapbuffers czy co?

0

I use wglSwapIntervalEXT(1) to enable VSync.

dzieki

Komorkowy_dzony napisał(a)

ak zorietowac sie w ktorym momencie mamy zmiane bufora? chodzi ci o swapbuffers czy co?

raczej tak.

ztcw to z wlaczonym vsync i:

  • podwojnym buforowaniem swapbuffers czeka na odswiezenie ekranu,
  • potrojnym buforowaniem swapbuffers zwykle nie czeka tylko ustawia trzeci bufor na rysowanie, a zmiana bufora przy odswiezaniu nastepuje automatycznie,

prawda to?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1