Aktualizacja: Doszedłem do wniosku, że dobrze będzie jednak zrobić większe zmiany niż ostatnio pisałem. Więc plan jest taki:
- Zmieniam podsekcję "FAQ" w każdej sekcji na podsekcję "Popularne problemy".
- Zmieniam podsekcję "Funkcjonalności" w każdej sekcji tak, by podział treści między artykuły oraz nazewnictwo były ukierunkowane na to, co użytkownik chce osiągnąć. Obecnie jest, moim zdaniem, trochę treści zorientowanych na to, co użytkownik chce osiągnąć, a trochę na to, co może; misz-masz taki. Trochę to pewnie moja wina. W swoim pierwotnym kształcie "Pomoc", o ile ją pamiętam, była ukierunkowana więcej właśnie na to, co użytkownik chce osiągnąć.
Zobaczymy, co mi wyjdzie. Pilotażowo zrobię zmiany tylko w sekcji "Forum dyskusyjne" i zaktualizuję ten post, by wszyscy mogli ocenić.
UPDATE
Zgodnie z powyższymi słowami informuję, że w większości zmieniłem sekcję "Forum dyskusyjne".
Etykiety odnośników prowadzących do wszystkich artykułów są już takie, jak planowałem, tak samo ich kolejność oraz umieszczenie w odpowiedniej podsekcji ("Popularne problemy" lub "Funkcjonalności"); zamieszczam poniżej zrzut ekranu strony tej sekcji. W niektórych artykułach zmieniłem rozmieszczenie treści i nazewnictwo; będę teraz je powoli aktualizował zgodnie z nową formułą.
Strona główna "Pomocy" na razie nie jest zmieniona; zrobię to najpewniej dopiero po ukończeniu zmieniania wszystkich sekcji.
UPDATE 2
Ci, którzy czytali "Pomoc" w ostatnich paru miesiącach, pewnie zauważyli, że zacząłem wyodrębniać w artykułach tzw. "pojęcia". Są to nazwy własne pewnych części 4p, na przykład "Widok mikroblogów" czy "Pasek narzędziowy"; albo są już obecne na 4p (jak "Pasek narzędziowy"), albo sam je wymyśliłem (jak "Widok mikroblogów"). By móc "pojęcia" definiować wygodnie dla czytelnika, wprowadziłem do niektórych artykułów osobną sekcję "Pojęcia". Wyróżniam kursywą wystąpienia "pojęć" poza tą sekcją.
Ostatecznie jednak uznałem, że wyodrębnianie "pojęć" do osobnej sekcji nie ma racji bytu w naszej "Pomocy": nikt ich nie będzie tu chcieć czytać. W związku z tym postanowiłem nie wyodrębniać już tej sekcji, a jej obecne wystąpienia usunąć. Pojęcia w nich opisane postaram się wpleść jakoś przejrzyście w tekst artykułów, wyróżniając pierwsze wystąpienie każdego pojęcia pogrubieniem. Zobaczymy, czy w ogóle się da. Wszystkie wystąpienia "pojęć", włącznie z tym pierwszym, pogrubionym, będą wyróżnione kursywą. Jeśli nie da się, może trzeba będzie tę sekcję jednak zostawić. Uważam, że ostatecznie w jakiś sposób porządkuje ona "Pomoc" – w porównaniu do sytuacji, gdyby jej nie było w ogóle.
UPDATE 3
Zmiana "Pomocy" według tej nowej formuły idzie pełną parą. Zaktualizowałem dziś stronę główną "Pomocy". Jest to mniej-więcej ostateczny kształt ogólnej organizacji "Pomocy" według nowej formuły. Jak zaznaczyłem wcześniej w tym wątku (w tym poście), ważna dla mnie jest spójność; mam nadzieję, że widać ją na stronie głównej Pomocy.
Trochę odrębną kwestią jest spójność artykułów i w ogóle edytowanie samych artykułów. Na razie w kilku miejscach (wielu?) umieściłem znaczniki TODO
; mają one sygnalizować, że trzeba coś jeszcze zmienić w tamtym miejscu. Przy niektórych z nich doprecyzowałem, co jest do zmiany – uznałem, że nie ma sensu tego robić dla wszystkich. Jeśli przy danym znaczniku nie jest doprecyzowane, to ja wiem, co trzeba zmienić. Jeśli ktoś będzie potrzebować, bo sam chce coś zmienić, to niech napisze w tym wątku; dopiszę szczegóły przy tym TODO
, gdzie będzie potrzeba. :)
UPDATE 4
Największą zmianą zgodnie z nową formułą jest usuwanie niektórych artykułów. Do tej pory usunąłem 4 artykuły; treści z nich są przeniesione do istniejących artykułów. Oczywiście artykuły zawsze można przywrócić; jeśli ktoś uzna, np. Ty, @Adam Boduch, że warto je przywrócić – OK. Moim zdaniem jednak treści w nich prezentowane nie pasują do nowej formuły "Pomocy" jako umieszczone w oddzielnych artykułach. Są to:
- "Tagi na forum";
- "Tagi na mikroblogach"
- "Poprawianie już istniejących artykułów";
- "Dodawanie załączników do artykułu".
UPDATE 5
Osobną kwestią od edycji innych sekcji jest edycja sekcji "Na początek" oraz "Praca".
Jeśli chodzi o sekcję "Praca" – nie chciałem do tej pory za bardzo tam ingerować z uwagi na jej znaczenie dla Serwisu (klienci biznesowi = pieniądze). Jednak coraz bardziej mi się wydaje, że dopasowanie tej sekcji do nowej formuły "Pomocy" może być na plus dla niej i dla całej "Pomocy". Przez "dopasowanie" rozumiem także dopasowanie poszczególnych artykułów. Tak więc, @Adam Boduch , porównaj obecny kształt "Pomocy" i styl artykułów; jeśli nie masz nic przeciwko, dopasuję i tę sekcję.
Jeśli chodzi o sekcję "Na początek" – wciąż nie widzę jej w nowej formule "Pomocy". W tej sekcji są opisane aspekty Serwisu niepowiązane ze sobą, w przeciwieństwie do innych sekcji. Moim zdaniem może ona zostać, jaka jest. Jeśli, @Adam Boduch, masz jakiś pomysł co do jakiejś jej zmiany, chętnie poznam.
UPDATE 6
@Adam Boduch , jeszcze co do sekcji "Praca". Myślę o tym, że na stronie tej sekcji (czyli na tej stronie) napisałeś to, co ja przewiduję w nowej formule "Pomocy" umieszczać raczej w artykułach (= stronach) niepowiązanych z sekcjami.
Nie jest to spójne. Mógłbym zmienić tę kwestię w nowej formule "Pomocy" i wszystkie pozostałe strony sekcji pozmieniać zgodnie ze stroną sekcji "Praca". Albo odwrotnie – zmienić tylko stronę sekcji "Praca" zgodnie ze stronami innych sekcji.
Ale czy warto? Czy masz jakieś przewidywania co do liczby wizyt użytkowników na stronach sekcji? Moim zdaniem nie są (= nie będą) one odwiedzane – po prostu dlatego, że nie ma na niej nic innego, niż jest na stronie głównej "Pomocy". Jeśli masz jakiś pomysł, jak to uspójnić, chętnie poznam. Jeśli masz zdanie, że nie warto żadnych stron sekcji zmieniać, OK (ja uważam, że warto – w sensie pozytywnym, nie chcę nic wymuszać).