Pytania:
- Jak realne jest wykonanie takiego projektu w ciągu 1 roku?
Wykonanie swoją drogą, ważniejsze jest mieć wiedzę jak coś zrobić. Może ktoś, kto ma doświadczenie w gamedevie i robił podobne gry wcześniej mógłby coś takiego zrobić, ale jeśli jesteś zielony w te klocki, to przez ileś miesięcy będziesz się dopiero uczył i kombinował jak zrobić poszczególne elementy (a w tego rodzaju grach co dałeś, tych trudnych elementów do zaimplementowania jest masę, począwszy od grafiki, animacji, poprzez algorytmy AI, aż po zagadnienia związanego z interfejsem użytkownika).
czegoś w stylu
Nie skupiałbym się na "czymś w stylu", bo przecież nie jesteś na ASP. Jeśli już chcesz robić coś podobnego, to skupiłbym się na konkretnym problemie.
-
zagadnienia renderingu grafiki
-
sztuczna inteligencja sterująca zachowaniami jednostek w grze (np. żołnierzy)
-
samogenerujący się proceduralny świat w grze
-
zagadnienia związane z edytorem map (interfejs, sposób importu/exportu do różnych formatów, format map, integracja z grą, etc.)
-
algorytmy genetyczne jako sposób na naukę NPCów
Wtedy mógłbyś się skupić na czymś konkretnym. Nad każdym takim zagadnieniem z osobna można spędzić kilka miesięcy co najmniej. Na dodatek mając konkretny problem przed sobą, możesz czuć, że do czegoś dążysz konkretnego i że robisz coś cool. Robiąc wszystko naraz zrobisz co najwyżej słabiutką grę na zaliczenie.