Od czego zacząć tworzenie gier?

2018-11-09 23:40
0

Tak jak w temacie, chciałbym stworzyć jakąś prostą grę 2d, tylko nie wiem od czego zacząć. Uczyłem się trochę c++,lua i zastanawiam się czy powinienem stworzyć własny silnik, czy może skorzystać z jakiegoś gotowego, jak to sobie rozplanować itd. Moglibyście podrzucić jakieś materiały do nauki, wskazać drogę?

Pozostało 580 znaków

2018-11-10 00:11
0

Przepraszam może źle się wyraziłem, nie mam jeszcze takiego obycia w tych językach aby napisać autorski silnik, bardziej chodziło mi o to czy lepiej byłoby na początek spróbować napisać takowy na zasadzie analizy innych silników czy może skorzystanie już z gotowego np. Unity czy Unreal, jak taką grę/silnik rozplanować. Chciałem po prostu, żebyście podlinkowali jakieś tutoriale lub książki i coś poradzili.

użyj gotowego - konserwa 2018-11-10 00:14

Pozostało 580 znaków

2018-11-10 00:15
1

Na początek SFML. Jeśli ta misja się powiedzie, to dopiero wtedy zacznij myśleć o Unity czy UE4.

@lemonjuice: na temat dyskutuj w postach, tak aby było widać główą wymianę zdań. Komentarze są mało widoczne i służą do dyskusji pobocznych. - furious programming 2018-11-10 00:23

Pozostało 580 znaków

2018-11-10 00:17
2

Na początek zapoznaj się z tym wątkiem - Gra MMORPG – kilka pytań

Jest bardzo podobny do Twojego pytania, ludzie dają wiele sensownych porad i wskazówek.


That game of life is hard to play
I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay
So this is all I have to say

Pozostało 580 znaków

2018-11-10 00:27
0
tajny_agent napisał(a):

Na początek SFML. Jeśli ta misja się powiedzie, to dopiero wtedy zacznij myśleć o Unity czy UE4.

Są jakieś wartościowe tutoriale w języku polskim czy będę musiał sięgnąć po angielskie fora, tudzież dokumentacje?

angielski jest ogólnie bardzo potrzebny, a właściwie wręcz niezbędny w IT, więc jeśli mogę coś poradzić - staraj się jak najwięcej czytać w tym języku. Nawet. jak na początku nie będziesz czegoś rozumiał, to po prostu działaj ze słownikiem, albo proś (chociażby tutaj) o pomoc w przetłumaczeniu problematycznych fragmentów. W ten sposób w miarę szybko nabierzesz wprawy. No chyba że Twój angielski jest na poziomie zerowym - ale to nie byłaby zbyt dobra informacja. - cerrato 2018-11-10 00:30
Angielski stoi u mnie na poziomie komunikatywnym, mimo wszystko język ojczysty jest dla mnie przystępniejszy więc chciałbym zapytać czy z kursu sfmla cpp0x coś wyniosę czy może trzymać się zdala od tej strony (słyszałem wiele opini, że strona kiedyś była lepiej prowadzona)? - lemonjuice 2018-11-10 00:35
Nie odpowiem na to pytanie. Ale może ktoś inny się wypowie ;) - cerrato 2018-11-10 00:39

Pozostało 580 znaków

2018-11-10 00:34
2

@lemonjuice: j. angielski Twoim przyjacielem – bez niego nie obejdzie się. Jeśli nie potrafisz czytać angielskich tekstów ze zrozumieniem, to zawsze możesz się wspomóc translatorem, np. tym od Google, który potrafi tłumaczyć całe strony.

Na stronie tej biblioteki jest tutorial, z którym powinieneś się zapoznać. Jednak najpierw przydałoby się dobrze poznać sam język programowania. Jeśli nie czujesz się na siłach to póki co odłóż gamedev na bok, a skup się na nauce C++.


Pozostało 580 znaków

2018-11-10 00:45
1

Tak jak w temacie, chciałbym stworzyć jakąś prostą grę 2d, tylko nie wiem od czego zacząć.

To może pomyśl jaka to ma być gra, na czym polegać, jakiego rodzaju grafika ma być, ew. na jakie platformy (komputer, mobilki). Dzisiaj wszystko można praktycznie zrobić, bo są gotowe silniki-edytory do gier, gdzie sobie wyklikasz grę, a potem wyeksportujesz na ileś platform.

Z drugiej strony do prostej gry 2D używanie Unity/Unreal to pewnie overkill (szczególnie, że to nie jest pikuś, tylko tych narzędzi też trzeba by się uczyć), takie rzeczy można zakodować w jakimś (dowolnym) języku programowania i używając jakiegoś podstawowego API do wyświetlania grafiki na ekranie.
itd.


((0b10*0b11*(0b10**0b101-0b10)**0b10+0b110)**0b10+(100-1)**0b10+0x10-1).toString(0b10**0b101+0b100);
edytowany 1x, ostatnio: LukeJL, 2018-11-10 00:46
coś mi świta, że był niedawno jakiś koleś na forum, który zrobił platformówkę, do tego bez jakichkolwiek bibliotek, wszystko ręcznie, chyba w Pascalu. Nie pamiętam nicka, ale pewnie dałoby się to jakoś znaleźć. Chyba zamieszczał też jakieś wpisy na blogu o tej gierce ;) - cerrato 2018-11-10 00:48
To też, ale mi akurat chodziło o @furious programming i jego platformersa (myślałem, że dla wszystkich będzie to oczywiste, ale jak widać żart mi się nie udał, a sam podejrzany się nie odezwał), którego powstawanie oraz kilka szczegółów technicznych na bieżąco relacjonował na blogu. Poza tym ta gra na steama, o ile dobrze kojarzę, nie jest w Pascalu, ale jakimś narzędziu do tworzenia gier. - cerrato 2018-11-10 09:57

Pozostało 580 znaków

2018-11-10 04:10
1

Jak LUA, to spróbuj LOVE.
https://love2d.org

Stworzono w tym np.: http://stabyourself.net/mari0/

Pozostało 580 znaków

2018-11-10 08:41
5

Wez jakas prosta gre, ktora lubisz typu snake, skakanie po platformach, endless runnner i zrob kopie. Jak zaczniesz od czegos duzego to sie zniechecisz.

edytowany 1x, ostatnio: baant, 2018-11-10 08:41
Bardzo sensowna uwaga - cerrato 2018-11-10 09:58

Pozostało 580 znaków

Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0