Od czego zacząć tworzenie gier?

0

Tak jak w temacie, chciałbym stworzyć jakąś prostą grę 2d, tylko nie wiem od czego zacząć. Uczyłem się trochę c++,lua i zastanawiam się czy powinienem stworzyć własny silnik, czy może skorzystać z jakiegoś gotowego, jak to sobie rozplanować itd. Moglibyście podrzucić jakieś materiały do nauki, wskazać drogę?

0

Przepraszam może źle się wyraziłem, nie mam jeszcze takiego obycia w tych językach aby napisać autorski silnik, bardziej chodziło mi o to czy lepiej byłoby na początek spróbować napisać takowy na zasadzie analizy innych silników czy może skorzystanie już z gotowego np. Unity czy Unreal, jak taką grę/silnik rozplanować. Chciałem po prostu, żebyście podlinkowali jakieś tutoriale lub książki i coś poradzili.

1

Na początek SFML. Jeśli ta misja się powiedzie, to dopiero wtedy zacznij myśleć o Unity czy UE4.

2

Na początek zapoznaj się z tym wątkiem - https://4programmers.net/Forum/Newbie/308498-gra_mmorpg_kilka_pytan

Jest bardzo podobny do Twojego pytania, ludzie dają wiele sensownych porad i wskazówek.

0
tajny_agent napisał(a):

Na początek SFML. Jeśli ta misja się powiedzie, to dopiero wtedy zacznij myśleć o Unity czy UE4.

Są jakieś wartościowe tutoriale w języku polskim czy będę musiał sięgnąć po angielskie fora, tudzież dokumentacje?

2

@lemonjuice: j. angielski Twoim przyjacielem – bez niego nie obejdzie się. Jeśli nie potrafisz czytać angielskich tekstów ze zrozumieniem, to zawsze możesz się wspomóc translatorem, np. tym od Google, który potrafi tłumaczyć całe strony.

Na stronie tej biblioteki jest tutorial, z którym powinieneś się zapoznać. Jednak najpierw przydałoby się dobrze poznać sam język programowania. Jeśli nie czujesz się na siłach to póki co odłóż gamedev na bok, a skup się na nauce C++.

1

Tak jak w temacie, chciałbym stworzyć jakąś prostą grę 2d, tylko nie wiem od czego zacząć.

To może pomyśl jaka to ma być gra, na czym polegać, jakiego rodzaju grafika ma być, ew. na jakie platformy (komputer, mobilki). Dzisiaj wszystko można praktycznie zrobić, bo są gotowe silniki-edytory do gier, gdzie sobie wyklikasz grę, a potem wyeksportujesz na ileś platform.

Z drugiej strony do prostej gry 2D używanie Unity/Unreal to pewnie overkill (szczególnie, że to nie jest pikuś, tylko tych narzędzi też trzeba by się uczyć), takie rzeczy można zakodować w jakimś (dowolnym) języku programowania i używając jakiegoś podstawowego API do wyświetlania grafiki na ekranie.
itd.

1

Jak LUA, to spróbuj LOVE.
https://love2d.org

Stworzono w tym np.: http://stabyourself.net/mari0/

5

Wez jakas prosta gre, ktora lubisz typu snake, skakanie po platformach, endless runnner i zrob kopie. Jak zaczniesz od czegos duzego to sie zniechecisz.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0