Od czego zacząć?

0

Witam,
ogólnie rzecz biorąc jestem totalnie zielony w programowaniu (nie licząc kilku nieudanych podejść do nauki HTML5 i CSS3). Chciałbym zacząć się rozwijać, ponieważ za kilka lat będę musiał iść własną ścieżką i sam sobie zapewnić byt. Za dwa lata mam zamiar iść na studia, ale przed tym chciałbym po prostu nauczyć się (przynajmniej) średniozaawansowanego programowania. Zdaję sobie sprawę, iż języków jest mnóstwo, a ich zastosowań jeszcze wiele, jednakże przeczytałem kilka artykułów (bodajże na blogach) o front-endzie i back-endzie. Moim zdaniem, wolałbym zostać back-endowcem, ale mogę rozważyć front-end. Stąd pytanie do was -- od czego zacząć? Kompletnie nie mam pojęcia. Jestem w stanie nawet wydać pieniądze na stosowne kursy, tylko potrzebuje wskazania drogi, którą powinienem podążać.

Dzięki i pozdrawiam ;)

2

Jak nic nie umiesz to Python będzie dobry na początek. Możliwe że pracy w tym nie znajdziesz, ale Python jest dobry na start. A przynajmniej za taki jest uważany
Na studiach będziesz miał prawdopodobnie C, C++, Javę, C#, JavaScript i Pythona (może nie wszystkie ale to dość częsty zestaw). Jak nie chcesz pythona to możesz zacząć się uczyć języków pod przyszłe studia.

W Polsce IMHO najwięcej pracy jest w Javie, C# i JavaScripcie (co teoretycznie za 5-10 lat może się zmienić). Ale do każdego z tych języków mam swoje, ale :P

  • Java jest rozwlekła a przez to nudna (po 9 latach uciekłem do Scali)
  • JavaScript swoją składnią może powodować choroby psychiczne /s
  • C# - jak na niego patrzę to mi niedobrze mimo więc się nie wypowiem

Ważna jest też nauka algorytmów i takichtam. No ale żeby efektywnie uczyć się algorytmów do dobrze znać jakiś język żeby móc to sobie od razu zakodzić, czyli wracamy do Pythona bo prosty

2

Jesli HTML i CSS Cie pokonaly to nie wiem czy to dobrze wrozy... ;)

Chyba ze odpadles na zasadzie "nudy" to wtedy jest jakas nadzieja.


A odpowiadajac na pytanie: zrob cokolwiek.

0

Html, css. Nie dales rady? Moze zle do tego podszedles? Dosc fajne i mega proste: Autoit

2

Najlepiej zaczac od czegos, gdzie szybko bedzie widac efekty, bo latwo na poczatku zwyczajnie sie zniechecic, wiec ja mam propozycje troche z innej strony - silnik do gier Godot https://godotengine.org/ . Sam w sobie jest bardzo przyjazny dla uzytkownika, tutoriale prowadza za reke https://docs.godotengine.org/pl/stable/getting_started/step_by_step/your_first_game.html i nawet czesc jest dostepna po polsku. Na yt jest tez sporo fajnych tutoriali. Sam silnik wazy kilkadziesiac MB i nic wiecej nie potrzebujesz, wszystko masz w srodku, nawet nic nie musisz instalowac - pobierasz i odpalasz, mozna dzialac. Silnik jest tez na licencji MIT, wiec wszystko, co zrobisz, nalezy do ciebie. Mozna uzywac praktycznie dowolnego jezyka, ale najlepiej uzyc tego "wbudowanego" w silnik, czyli GDScirp - skladnia jak w pythonie, wiec kod wyglada prosto i czytelnie. Jesli po tym uznasz, ze programowanie jest dla ciebie, to sobie jakas droge wybierzesz, bedzie juz latwiej.

2
Laik0225 napisał(a):

Jestem w stanie nawet wydać pieniądze na stosowne kursy, tylko potrzebuje wskazania drogi, którą powinienem podążać.

Kompletnie nie ma takiej potrzeby. Darmowe źródła są jak najbardziej ok i nie odbiegają od płatnych. Szczególnie jeśli znasz angielski (język must have).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1