Cześć,
piszę właśnie swoją pierwszą grę w LibGDX, no i wiadomo, jest klasa głównego bohatera, klasa przeszkody itd. I mam problem w klasie przeszkody, ponieważ chciałem by przed jej rysowaniem była losowana jest textura i napisałem coś takiego, ale nie chce się kompilować. Czy może mi ktoś wytłumaczyć czy dobrze rozumiem pojęcie klasy, obiektu, czy może właśnie tutaj coś jest nie tak?
package com.lefthandfreegames.happycart;
import java.util.Random;
import com.badlogic.gdx.graphics.Texture;
import com.badlogic.gdx.math.Vector2;public class Auta {
private Texture auto;
private String rysunek;
private Random rand;
private int AUTOTYPE = 12;
private Vector2 positionAuto;
private int y;public Auta(float x){
rysunek = " "; switch(rand.nextInt(AUTOTYPE)){ case 1: rysunek = "cars/blucar.png"; case 2: rysunek = "cars/bluecar1.png"; case 3: rysunek = "cars/bluecar2.png"; case 4: rysunek = "cars/greencar1.png"; case 5: rysunek = "cars/greencar2.png"; case 6: rysunek = "cars/hoobo.png"; case 7: rysunek = "cars/purplecar.png"; case 8: rysunek = "cars/purplecar1.png"; case 9: rysunek = "cars/racecar.png"; case 10: rysunek = "cars/redcarblank.png"; case 11: rysunek = "cars/repaircar.png"; case 12: rysunek = "cars/she.png"; } auto = new Texture(rysunek); positionAuto = new Vector2(x,y);
}
public Texture getAuto() {
return auto;
}public Vector2 getPositionAuto() {
return positionAuto;
}}
pomysł wygląda tak, że jest switch, zmienna losowa i w zależności od wylosowanego numeru String rysunek przyjmuje inną wartość, która potem jest przekazywana do polecenia
auto = new Texture(rysunek);
które już konkretnie określa jej wartość.
Czy może moje myślenie jest złe i po prostu powinienem stowrzyć wewnątrz klasy kilka obiektów, każdy o innej teksturze? Czy może jakieś inne rozwiązanie?