Opengl textury

0

Dzień dobry

Jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o używanie opengl.Narysowałem sobie stożek takim fragmentem kodu.

glBegin(GL_TRIANGLE_FAN);
	glColor3f(0.0f,0.0f,0.0f);
	glVertex3f(0.0f, 0.0f, -30.0f); //wierzcholek stozka

	for(kat=0;kat<=360;kat+=10)
	{
		x=0.9f*sin(kat*GL_PI/180);
		y=0.9f*cos(kat*GL_PI/180);
		glNormal3f(sin(kat),cos(kat),-2.0f);
		glVertex3f(x, y, 3.0f);
		glVertex3f(x, y, 3.0f);
	}
	glEnd();

 

Jak teraz ten stożek pokryc teksturami?? Próbowałem kombinowac ale trochu tego nie rozumiem.Byłby ktoś tak miły i udzielił mi paru wskazówek??Wiem jak pokryc teksturami np kwadrat ale stożka mi nie chce pokryc.

0

Przed każdym glVertex musisz dać glTexCoord raczej, no chyba że włączysz autogenerację współrzędnych tekstur z normalnych.

W pętli wykonujesz dwa razy glVertex a masz wykonywać raz. Poza tym normalne źle liczysz. W zasadzie to wystarczyłoby, dać im takie same parametry jak do glVertex oprócz współrzędnej z, czyli glNormal(x, y, 0); OpenGL powinien je sobie potem znormalizować.

Poza tym, jak pokrywasz stożek, a jak kwadrat teksturami?

0

Hmm nie wiem czemu źle normalne rysuje musiało by mi się w głowie coś więcej rozjaśnic.Znasz jakieś materiały godne polecenia(np książki)?? Niestety jak to na uczelniach bywa wykładowca każe nam robic a nic nie tłumaczy :-(

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1