Problem z importowaniem grafiki w Unity

0

Dzień dobry. Stworzyłyem menu do gry (na razie nie zamieszczę zdjęcia) - zaimportowałem pliki grafiki w formacie "".psd". Wszystko się udało. Teraz mam problem, zrobiłem drugą scenę - tu chcę umieścić paski życia i energii. Tu już nie wygląda to tak ładnie. Jakość słaba i przezroczystość też słaba.

tak wygląda oryginał:
image
tak w grze:
image

1
  1. Radziłbym pliki PSD zapisywać do PNG.
  2. Nie widzę zbytniej różnicy między obrazkami. Najbardziej rzuca się w oczy rozmycie tekstu. Jakbyś ustawił taki sam kolor tła, to może lepiej byłoby widać...
  3. Jeśli chcesz wyostrzyć grafiki, to dużo możesz zdziałać w importerze tekstur. Zaznaczasz teksturę z assetów i pokazują Ci się opcje importera:
    screenshot-20220731133420.png
    Jeśli wyłączysz Generate Mip Maps, to obrazki będą zawsze renderowane z tekstury o maksymalnym rozmiarze.
    Jeśli Compression ustawisz na None, to też zredukujesz utratę jakości.
0

Może to ustawienie compression na None daje dobry efekt. Dzięki.

Edit: No w .png zapisałem plik i teraz te kolory są lepsze. Chociaż to nie jest najlepsza jakość wciąż.

0

Ponawiam pytanie, co zrobić by grafika nie straciła na jakości? Widzę że nikt nie ma z tym specjalnego kłopotu. Zamieszczam zdjęcie na któym widać efekt oryginalny - w Photoshop, i podczas testu gry w Unity. Jak widać duża różnica.. :/ Chodzi tu też o przezroczystość.

image
image

I niepotrzebnie zmniejszane są zdjęcia, na większych lepiej widać te różnice.
Nie pomagają te ustawienia co piszesz, Spine.

0

Może renderer używa inny algorytm do kanału alpha, niż Photoshop, żeby było wydajniej?

2

To jest na UI? Ma ustawiony domyślny materiał/none?
jeszcze coś mi świta że warto sprawdzić gamma/linear space,
może w photoshopie exportujesz w innym niż w projekcie jest ustawiony

0
Boski napisał(a):

To jest na UI? Ma ustawiony domyślny materiał/none?
jeszcze coś mi świta że warto sprawdzić gamma/linear space,
może w photoshopie exportujesz w innym niż w projekcie jest ustawiony

UI, ustawione material/none.
Próbowałem w Player Settings ustawić Gamma ale wtedy światło jest znowu za jasne.
Nie rozumiem, w photoshopie exportuje do png, później nawet próbowałem z powrotem te eksportowane png wrzucić do photoshopa i jakość jest taka jak być powinna. A jak wrzuce do Unity to klapa.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1