Cześć,

Ucząć się programowania w C# poprzez tworzenie gier w Unity napotkałem następujący problem: stworzyłem grę w AspectRatio 9:16, niestety po umieszczeniu gry na serwerze, gdzie ekran ładujący grę jest w 16:9 pojawiają się po bokach dwa prostokąty, które obejmuje kamera, a które nie mają nic wspólnego z grą. Były tam widoczne niepotrzebne/zbędne części gry jak chociażby gwiazdy, pociski, czy statki kosmiczne. W dodatku gracz mógł poruszać się swoim statkiem także po tej części ponieważ jego ruchy ograniczam z wykorzystaniem metody:

  private void SetUpMoveBoundaries()
    {
        Camera gameCamera = Camera.main;
        xMin = gameCamera.ViewportToWorldPoint(new Vector3(0, 0, 0)).x + padding;
        xMax = gameCamera.ViewportToWorldPoint(new Vector3(1, 0, 0)).x - padding;
        yMin = gameCamera.ViewportToWorldPoint(new Vector3(0, 0, 0)).y + padding;
        yMax = gameCamera.ViewportToWorldPoint(new Vector3(0, 1, 0)).y - padding;
    }

Pozbyłem się częściowo problemu - zamaskowałem te prostokąty poprzez prosty skrypt, ale problem polega teraz na tym, że gracz nadal może poruszać się szerzej niż faktyczny ekran gry.
Przesyłam link do gry, aby dokładniej zrozumieć mój problem: https://sharemygame.com/@Krispekowy/laser-defender
Pytanie do Was w jaki sposób zmienić ustawienie band, aby statek poruszał się w konkretnym ekranie gry.