Tworzenie gry typu manager - Od czego zacząć?

0

Cześć.

Jakiś czas temu pomyślałem, że chciałbym stworzyć własną wersję gry Liga Polska Manager 2005, której w tej chwili nijak nie idzie odpalić :)

Nie zagłębiałem się bardzo w temat ale gdzieś się dowiedziałem, że w tej chwili większość gier można zrobić w Unity. Do tego celu zacząłem uczyć się języka C#. Jakieś podstawy już mam. Przerobiłem sobie dwa podręczniki, porobiłem zadanka i stwierdziłem, że może czas zacząć zaznajamiać się z Unity. Przewertowałem trochę internet i tak właściwie to nie mam pojęcia od czego zacząć. Prawie wszystkie tutoriale do Unity są do gier typu RPG, strzelanki, platformówki, itd. Nie wiem jak mógłbym stworzyć w Unity grę, która przetwarzała by różne statystyki, obliczała mecze, transfery. Taki trochę klikacz tylko bardziej rozbudowany.

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć czym powinienem się zająć w następnej kolejności albo gdzie szukać?

PS: Przed chwilą dowiedziałem się, że powinienem się zająć dodatkowo SQLem, żeby to miało ręce i nogi, ale i tak nie wiem jak to później mógłbym złożyć w całość w Unity : /

0

Nie znam tej gry, ale jeśli dane mają być zapisywane lokalnie, to możesz to robić np. w SQLite.
I to wcale nie utrudnienie. To wiele uprości. Inaczej musiałbyś ogarnąć dane w jakichś plikach CSV, czy XML i jakoś utrzymać relacje między tymi danymi... A w bazie danych wszystko masz w jednym miejscu ;)

Jeśli dopiero zaczynasz tworzyć gry, to niestety marnie widzę los tego projektu, w czymkolwiek byś nie robił.
Najpierw zrób swojego snake'a, pac-mana, tetrisa, a dopiero potem bierz się za długi projekt.

W Unity ładnie można uporządkować swoją aplikację. Układasz grę z klocków, ale część klocków trzeba sobie zaprojektować samemu (ich wygląd i zachowanie).
Ja zaczynałem od https://www.youtube.com/watch[...]3Hw1v3QSFdh-evJbfkxCK_bjUD37n
Krok po kroku skrupulatnie powtwarzałem wszystko co autor pokazywał. Tobie to może nie pomoże w Twojej grze, bo praktycznie nie ma tu nic o UI. A manager to chyba samo UI?
W obecnej wersji Unity już niestety trochę rzeczy się różni... np. edycja prefabów jest mniej beginner friendly. Ale może z jakimś bardziej aktualnym kursem, uczciwie przestudiowanym ogarniesz co i jak ;)

0

Dzięki za odpowiedź. Co do tej gierki to stary, bardzo prosty manager piłkarski, bez żadnych cudów do którego mam sentyment, dlatego padło akurat na niego.

Wracając do tematu to teoretycznie gdybym nauczył się jak tworzyć różnego rodzaju UI to tylko za pomocą tego mógłbym zrobić grę, bo tam nie potrzebuje implementować jakichś animacji, zjawisk fizycznych itp. W uproszczeniu wystarczyło by oskryptować przyciski, żeby po kliknięciu coś sobie przeliczały, przekierowywały do innego UI, rysowały wykresy i pokazywały wyniki?

A co do tworzenia gry w Javie to pewnie musiałbym zamiast wykorzystać C#, którego już coś tam zacząłem się uczyć, rozpocząć od zera naukę Javy. Dlatego nie wydaje mi się to dobrym pomysłem w moim przypadku ; /

Jeśli chodzi o materiały to do Unity kupiłem sobie taką książkę (lubię mieć wszystko w wersji papierowej): LINK, więc jakieś proste gierki ogarnę na początek, ale wolałem zapytać wcześniej, żeby równolegle móc się jeszcze pouczyć innych rzeczy : )

0

Ale gry typu "manager piłkarski" nie zawierają żadnych grafik, czy animacji, więc Unity to w tym przypadku przerost formy nad treścią.

Do tego co jest co potrzebne w zupełności wystarczy cokolwiek, w czym można napisać aplikacje okienkowa - jakieś przyciski, napisy, tabelka/grid do prezentacji danych. Skoro masz jakieś pojęcie o C# to zostań przy tym języku, nie ma sensu zaczynać tutaj się uczyć czegoś nowego. A ta książka jest chyba trochę na wyrost - nie każda gra musi zawierać silnik graficzny czy obliczenia dot fizyki ruchu obiektów.

2

Patrzac na szczegolowosc pytan zacznij od zrobienia w czymkolwiek (SFML, LIBGDX, UNITY etc.) menu na zasadzie:

Nowa Kariera
Kontynuacja
Opcje
O Autorze
Wyjscie

Potem cos na poziomach nizej. I chocby button wlaczajacy wylaczajacy muzyke.

Jak ogarniesz mozesz myslec co dalej. Jak odpadniesz na tym etapie -> oszczedzisz sobie czasu.

Update:

Pozniej zrob prosty manager dzialajacy w trybie tekstowym tu masz inspiracje: http://www.gb64.com/search.php?a=5&f=1&id=1057&d=18

A potem bedziesz mial tyle wiedzy by to spiac razem

0
szasza31 napisał(a):

Jeśli chodzi o materiały to do Unity kupiłem sobie taką książkę (lubię mieć wszystko w wersji papierowej): LINK, więc jakieś proste gierki ogarnę na początek, ale wolałem zapytać wcześniej, żeby równolegle móc się jeszcze pouczyć innych rzeczy : )

W spisie treści (uruchamianie Unity po raz pierwszy, dopiero w 17 rozdziale :D ) widzę, że skupiają się głównie na projektowaniu rozgrywki, a Ty ten design już masz w Managerze, na którym chcesz się wzorować.

Jeśli chodzi o papier, to ja nie lubię takiego marnotrawstwa... Trzeba iść z duchem czasu. Jak już koniecznie chcesz książkę, eBook to ostateczność. A tak normalnie to powinieneś szukać aktualnej wiedzy w Internecie.

0

No, a ja odwrotnie polecam: bottop-top

Zakoduj najpierw podstawowa logika, dobrze byłoby dać parę testów na to, byś mógł zweryfikować czy wszystko liczy się tak jak sobie wyobrażasz. Potraktuj to jako jedna warstwę.

W razie czego zrób szybki prototyp np. w konsoli, a dopiero potem przymierz się do nauki czegoś co da Ci interfejs graficzny. Potraktuj to jako kolejna warstwa, która bazuje na tej pierwszej.

0

@nohtyp: a co ja zaproponowalem jesli nie bottom up?

1

Podsumowując zacznę w Unity, umiejętność posługiwania się tym programem jeszcze na pewno by mi się przydała w przyszłości (a jak pooglądałem tutoriale o UI to nie wygląda to strasznie). Wystartuję tak jak napisał @WhiteLightning, żeby się sprawdzić :) Pozwolę sobie w przyszłości tutaj jeszcze pisać gdyby się coś wydarzyło. Jak na razie dzięki za informację, mam sporo do myślenia :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0