Siemka, od paru lat programuję różne gry 2D w c++ (głównie allegro 5, czasami coś tam w sfml 2). No, tylko że te dwa wymiary przestały mi już wystarczać...
Chciałbym już zacząć się uczyć 3D - na początku zapewne będą to pewnie tylko proste programy a nie gry, no ale 2D też tak zaczynałem a teraz w zasadzie wszystko robię intuicyjnie.
Co polecalibyście na początek? Myślałem nad kilkoma możliwościami:
- Unity 3D - fajne gry na tym wychodzą, ale słyszałem że skrypty pisze się w c# lub JavaScript - z dwojga złego wolę
JS. Tylko czy to naprawdę dobry wybór? - Irrlicht - Ponoć przyjemna i łatwa w nauce biblioteka 3d do c++, ale nie znalazłem do niej żadnego większego poradnika po polsku, nie słyszałem też o żadnej grze która by go wykorzystywała.
- Ogre 3D - To samo co w wypadku Irrlichta.
- Unreal Engine UDK - Dużo tutoriali, wydaje się trudny w obsłudze aczkolwiek chyba najfajniej się prezentuje.
Od razu mówię że nie chcę tworzyć żadnych ogromnych projektów, po prostu takie sobie gry 3d jako odskocznię od konsoli i 2d,a jak mi się spodoba to może pomyślę nad jakimś ciut większym projektem. Co byście polecali? A może coś innego się znajdzie?