Gry 3D - od czego zacząć? (c++)

0

Siemka, od paru lat programuję różne gry 2D w c++ (głównie allegro 5, czasami coś tam w sfml 2). No, tylko że te dwa wymiary przestały mi już wystarczać...

Chciałbym już zacząć się uczyć 3D - na początku zapewne będą to pewnie tylko proste programy a nie gry, no ale 2D też tak zaczynałem a teraz w zasadzie wszystko robię intuicyjnie.

Co polecalibyście na początek? Myślałem nad kilkoma możliwościami:

  • Unity 3D - fajne gry na tym wychodzą, ale słyszałem że skrypty pisze się w c# lub JavaScript - z dwojga złego wolę
    JS. Tylko czy to naprawdę dobry wybór?
  • Irrlicht - Ponoć przyjemna i łatwa w nauce biblioteka 3d do c++, ale nie znalazłem do niej żadnego większego poradnika po polsku, nie słyszałem też o żadnej grze która by go wykorzystywała.
  • Ogre 3D - To samo co w wypadku Irrlichta.
  • Unreal Engine UDK - Dużo tutoriali, wydaje się trudny w obsłudze aczkolwiek chyba najfajniej się prezentuje.

Od razu mówię że nie chcę tworzyć żadnych ogromnych projektów, po prostu takie sobie gry 3d jako odskocznię od konsoli i 2d,a jak mi się spodoba to może pomyślę nad jakimś ciut większym projektem. Co byście polecali? A może coś innego się znajdzie?

0

Jest też EsenthelEngine - polski produkt, C++, wykorzystywało go kilka studiów zagranicznych do produkcji rożnego typu gier, więcej można znaleźć na oficjalnej stronie.

0
Zbatogk napisał(a):

Unreal Engine UDK - Dużo tutoriali, wydaje się trudny w obsłudze aczkolwiek chyba najfajniej się prezentuje.

Narzekasz, że w Unity używa się C#, a teraz piszesz, że najfajniej prezentuje się Unreal Engine? A wiesz, że tam się używa Unreal Script, którego dodatkowo musisz się nauczyć specjalnie dla pisania w tym?

0

Może najpierw poznaj Direct3D i OpenGL, jakieś podstawy programowania 3D.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1