Mam kilka pytań:
- Chciałbym stworzyć grę multiplayer od podstaw z własnym silnikiem znam mniej więcej sposób programowania ogólnego ale nie wiem co będzie do tego najlepsze: [język].
- Gra będzie 2D oparta na grafikach blokowych 32px / 32px i pierwszym celem będzie przygotowanie skryptu do poruszania się [postać] czyli grafiki 32px / 32px w 4 strony lub 8.
- Kolejna sprawa powiedzmy że świat będzie miał wielkość maksymalną 10000px / 10000px i mam pomysł na wiele różnych mechanik które wiem chyba jak ogarnąć praktycznie ale brak mi doświadczenia technicznego.
- gra nie będzie wymagała obsługi audio więc sporo problemów chyba odpada. grafiki będą jedynie w formacie 32px /32px potem sklejane w całą mapę, dzięki czemu będę mógł po prostu podzielić ją na układ X/Y i dowolnie tym manipulować oraz dodanie układu [z] kolejnych warstw np [flor 1-10]. Tak jakby stworzyć świat na siatce po której bohater się porusza a wszelkie schody czy dziury to przeniesienie bohatera na nową mapę interpretowaną jako kolejny [flor]
- Grafiki były by przechowywane w zewnętrznym programie z którego będą pobierane na odpowiednie pozycje X/Y co pozwoli na swobodną nimi manipulacje w razie błędów.
- Nie jestem pewny ale szybkość odświeżania gry znacznie by wzrosła chyba bo dzięki siatce x/y/z komputer szybko by obliczał poszczególne położenie obiektów w wzorach matematycznych.
Proszę o rady jeśli coś jest nie zrozumiałe to wyjaśnię.