Czego użyć do napisania gry?

0

Witam
W ramach projektu z informatyki chcę wykonać grę "artyleria" (znane również jako Scorched Earth czy Tanki) w którym dwa czołgi sterowane przez dwie różne osoby na zmianę strzelają do siebie pod pewnym kątem z pewną siłą. Potrzebuję porady nad wyborem sposobu wykonania. Jestem raczej początkującym koderem choć nie całkiem początkującym. Mam za sobą trochę doświadczenia w Javie, i trochę w C++ i ogólnie lubię programować. Obecnie uczę się tworzenia aplikacji okienkowych z pomocą Visual Basic'owego "Windows form aplication". Domyślnie projekt ma być wykonany właśnie w ten sposób. Zastanawiam się jednak czy nie lepiej wykonać go bazując na jakimś silniku lub bibliotece do game developement'u (dokładnie myślałem o Dark GDK). Na wykonanie mam 2 miesiące. Czy zdąże zapoznać się z jakimś silnikiem/biblioteką w takim czasie na tyle aby stworzyć grę? Co będzie według was prostszym rozwiązaniem, a co korzystniejszym (pod względem nauki języka)? Jeżeli biblioteka to jaką polecacie, aby początkujący się w niej połapał?

0

Jeśli zależy Ci na prostocie i czasie i sporą ilością pomocy na necie to polecam Unity. Koledzy zrobili w tym całkiem niezłe wyścigi samochodowe w 3-4 tygodnie a byli na bakier z programowaniem bo to graficy.

0

Hmm, zapomniałem dodać że projekt musi być wykonany w C++, a jeżeli się nie mylę to Unity niestety nie za bardzo z C++ współgra. Zależy mi na czasie w tym sensie żeby się zmieścić w terminie. Na prostocie trochę też, ale przede wszystkim na nauczeniu się podstaw programowania gier.

0

jeśli chodzi o silnik 3D to może być ogre3D, powstało w tym kilka komercyjnych projektów które odniosły sukces. Dodam ,że jest on darmowy.http://www.ogre3d.org/ no ,ale nie wiem czy wymyślisz coś w 2 miesiące. Bo byś musiał jeszcze ogarnąc jakąś biblitoekę do fizyki(żeby obliczało lot kuli od czołgu). Może być bullet : http://www.ogre3d.org/tikiwiki/OgreBullet. No ,ale jak już mówiłem nie wiem czy byś się wyrobisz z tym w 2 miesiące bo z tym dużo roboty by było

0

Gra ma być raczej w 2D. Nie chciałbym się od razu pakować na głeboką wodę. To ma być naprawdę nieskomplikowany projekt.

0

Noto OpenGL + C++ tutoriali od masa w dwa miesiące powinieneś coś prostego już zrobić.

0

zapytaj lepiej o jakiś prosty silnik do gier 2d. Nie wiem, czy silniki kolizje mają już "zrobione", że np. tylko wskażesz, które obiekty mają powodować kolizję i gotowe, czy co. Do tego poruszanie się... a jeśli to gra jak np. Pocket Tanks ze zniszczalnym terenem to jeszcze więcej zabawy cię czeka. Do tego trasa, lot pocisku (pewnie ciut matematyki się przyda). Nie znam się na pisaniu gier więc to tyle.

0

Krok po kroku, jak zrobić takie czołgi w XNA:
http://www.riemers.net/eng/Tutorials/XNA/Csharp/series2d.php

0

Jeśli to ma być naprawde proste, to polecam Allegro (do grafiki), FMOD do dźwięku i to wszystko oblane kodem C++ ^^. Myślę że taka gra to około tydzień pracy i miesiąc poznawania bibliotek.

1

SDL -> obsluga okna
OpenGL -> rendering
Box2d -> fizyka

milej zabawy :)

0

Po namyśle chyba zabiorę się za OpenGL. Prędzej czy później i tak pewnie bym się uczył tej biblioteki więc czemu by niezacząć teraz. Mam nadzieje że wyrobie się w te 2 miesiące. Co do dźwięku, na razie wolę się skupić na samych podstawach, a dopiero potem bawić się w dodatki. Dziękuję wszystkim serdecznie za pomoc.

0

uwaga herezje:

Ja myślę, że nie ma wielkiego znaczenia w czym napiszesz.
Jeśli chcesz napisać grę (i móc się nią pochwalić) a nie „poznawać technologie” to napisz w czymś, co już znasz.
A jeśli nie znasz, to lepiej w jakimś gotowym engine'ie, żeby się najmniej narzeźbić..

w samym OpenGL-u gry nie napiszesz, bo w nim nic (poza grafiką) nie ma — więc pojawiają się kolejne pytania: a w czym zrobić dźwięk, a w czym choćby załadować tekstury...

0

Ze swojej strony polecę bibliotekę SFML2 (klik) - dość prosta, mająca naprawdę sporo materiałów w internecie (w tym po Polsku) i posiadająca możliwości. Bawiłem się tym długie miesiące i nie mogę na nią specjalnie narzekać. W jej skład wchodzą moduły obsługujące grafikę, sieć, dźwięk i inne. Ewentualny silnik fizyczny (np. Box2D) też nie jest ciężko zintegrować - tak więc jednym słowem, nic tylko brać :)

0

Biblioteka Allegro świetnie się nadaje do tworzenia gier 2D. Jest masa świetnych tutoriali i pomocy, przydatne funkcje i prostota pisania. Sama przyjemność.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1