Hej!
Mam program do napisania. Moge uzywac OpenGL. Problem polega na tym, ze istneieje duzo gotowcow i jak przegladam ich kod, to nie wiem co napisal programista, a co juz jest w OpenGL. Dodatkowo nie wiem czy jak przerobie troche kod zrodlowy gotowca, to bede mogl pokacac ten program na zaliczenie. Chce sie nauczyc OpenGL i mam takie pytanie, czy musze wymyslac wszystko sam na bazie funkcji np. obroty wokol osi x, y, z ? Czy w OpenGL to wszystko juz jest?
Zacznij od kursu OpenGL a nie od przerabiania gotowców.
Kup książkę, np empikową "openGL - podstawy programowania grafiki 3D'' pana Janusza i daj się jej poprowadzić za rączkę.
Co do samego opengl to to już są gotowe funkcje. Jeśli potrzebujesz np zrobić obiekt pokazać go w 3D, obrócić, powiększyć itd. to po prostu wywołujesz odpowiednie metody z biblioteki. Natomiast jeśli potrzebujesz zrobić np grę to środowisko typu woda, powietrze możesz oprogramować od zera samodzielnie lub możesz gotowy zestaw kupić: http://sundog-soft.com/sds/
Wszystko zależy od tego co potrzebujesz. Co prawda jest tu na forum kilku speców od OpenGL ale osobiście polecam:
https://www.opengl.org/discussion_boards/forum.php
a ja sie zastanawiam po co?
po co uzywac opengl i sie go uczyc?
Bo sadze ze da sie to zrobic lepiej... chyba ze wymagania sa sztywno ustawione i musi byc opengl
Dziekuje za odpowiedzi i porady. Mam juz ksiazki i namiary na tutoriale. Mialem tez problem z instalacja freeglut i glew w vs c++ 2013,ale juz ok. Zrobilem juz program bez OpenGL, ale musze go poprawic, dlategozdecydowalem sie na opengl.
Zależy jakiego ogla chcesz się uczyć. Jeśli chodzi o core profile to polecam to http://learnopengl.com/
jak przegladam ich kod to nie wiem co napisal programista, a co juz jest w OpenGL
- OpenGL również napisali programiści.
- Skoro przeglądasz kod gotowca, a nie kod źródłowy OpenGL-a, to chyba jasne że wszystko co widzisz to kod gotowca.
- Funkcje OpenGL zaczynają się od
gl
iglu
(ale nieglut
, to osobna biblioteka).
Jeśli chodzi o core profile
Nie polecam na początek.
- Funkcje OpenGL zaczynają się od gl i glu (ale nie glut, to osobna biblioteka).
Dzieki, takiej odpowiedzi oczekiwalem, ale juz sam sie zorientowalem po nocnej lekturze ksiazki o OpenGL.
Teraz mam problem z glut. Zastanawiam sie, czy mozna nie uzywac gluta jednoczesnie korzystajac z OpenGL.
Można. Cytuję GLUT - The OpenGL Utility Toolkit
Dalej: GLUT (pronounced like the glut in gluttony) is the OpenGL Utility Toolkit, a window system independent toolkit for writing OpenGL programs.
Równie dobrze możesz używać openGL osadzając to w jakiejś kontrolce QT czy pisać czysto z winapi.