OpenGL jak sie uczyc

0

Hej!
Mam program do napisania. Moge uzywac OpenGL. Problem polega na tym, ze istneieje duzo gotowcow i jak przegladam ich kod, to nie wiem co napisal programista, a co juz jest w OpenGL. Dodatkowo nie wiem czy jak przerobie troche kod zrodlowy gotowca, to bede mogl pokacac ten program na zaliczenie. Chce sie nauczyc OpenGL i mam takie pytanie, czy musze wymyslac wszystko sam na bazie funkcji np. obroty wokol osi x, y, z ? Czy w OpenGL to wszystko juz jest?

1

Zacznij od kursu OpenGL a nie od przerabiania gotowców.

0

Kup książkę, np empikową "openGL - podstawy programowania grafiki 3D'' pana Janusza i daj się jej poprowadzić za rączkę.

1

Co do samego opengl to to już są gotowe funkcje. Jeśli potrzebujesz np zrobić obiekt pokazać go w 3D, obrócić, powiększyć itd. to po prostu wywołujesz odpowiednie metody z biblioteki. Natomiast jeśli potrzebujesz zrobić np grę to środowisko typu woda, powietrze możesz oprogramować od zera samodzielnie lub możesz gotowy zestaw kupić: http://sundog-soft.com/sds/
Wszystko zależy od tego co potrzebujesz. Co prawda jest tu na forum kilku speców od OpenGL ale osobiście polecam:
https://www.opengl.org/discussion_boards/forum.php

0

a ja sie zastanawiam po co?
po co uzywac opengl i sie go uczyc?

Bo sadze ze da sie to zrobic lepiej... chyba ze wymagania sa sztywno ustawione i musi byc opengl

0

Dziekuje za odpowiedzi i porady. Mam juz ksiazki i namiary na tutoriale. Mialem tez problem z instalacja freeglut i glew w vs c++ 2013,ale juz ok. Zrobilem juz program bez OpenGL, ale musze go poprawic, dlategozdecydowalem sie na opengl.

1

Zależy jakiego ogla chcesz się uczyć. Jeśli chodzi o core profile to polecam to http://learnopengl.com/

0

jak przegladam ich kod to nie wiem co napisal programista, a co juz jest w OpenGL

  1. OpenGL również napisali programiści.
  2. Skoro przeglądasz kod gotowca, a nie kod źródłowy OpenGL-a, to chyba jasne że wszystko co widzisz to kod gotowca.
  3. Funkcje OpenGL zaczynają się od gl i glu (ale nie glut, to osobna biblioteka).

Jeśli chodzi o core profile
Nie polecam na początek.

0
  1. Funkcje OpenGL zaczynają się od gl i glu (ale nie glut, to osobna biblioteka).

Dzieki, takiej odpowiedzi oczekiwalem, ale juz sam sie zorientowalem po nocnej lekturze ksiazki o OpenGL.
Teraz mam problem z glut. Zastanawiam sie, czy mozna nie uzywac gluta jednoczesnie korzystajac z OpenGL.

0

Można. Cytuję GLUT - The OpenGL Utility Toolkit
Dalej: GLUT (pronounced like the glut in gluttony) is the OpenGL Utility Toolkit, a window system independent toolkit for writing OpenGL programs.
Równie dobrze możesz używać openGL osadzając to w jakiejś kontrolce QT czy pisać czysto z winapi.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1