Stworzenie gry karcianej na podstawie Swing

0

Hej

Gdzieś czytałem na tym forum wypowiedź użytkownika który mówił, że w "swing" robi się np. menu do samej gry i najlepiej grę robić w java2d.

Ja chciałem zrobić karciankę więc żadnej wymyślnej grafiki tam nie będzie ani timera. To mogę zrobić to na swingach czy raczej nie będzie to wydajne?

A jeżeli będę chciał np. zrobić zwykłego tetrisa i będę go robić na swingach to czy się uda?

0

Zalezy co rozumiesz pod pojeciem wydajnosci... Jesli nie spartolisz reszty kodu to i tak kazdy normalny komputer bedzie w stanie wygenerowac 300+ klatek na sekunde w takiej grze. Przy czym ja przestaje widziec poprawe od okolo 40 klatek na sekunde...

0

Tutaj nie wszystko zaczynam rozumieć. Gdyż swing to biblioteka graficzna i z niej biorę np. JFrame, JButton itp. A które biblioteki są typowe do robienia prostych gier w javie ale bardziej zaawansowane niż swing i awt?

Chciałem zrobić grę najpierw na "czystą" jave a potem przenieść to na androida.

I tutaj mam pytanie jakich bibliotek do gier się uczyć po opanowaniu swing i awt do robienia gier na androida?

0

Androida będziesz musiał się nauczyć na nowo bo praktycznie nic tam nie ma z czystej Javy.
W androidzie masz tylko składnie javową reszta nowe biblioteki.
Ogólnie Android jest prosty do nauczenia. To jest framework z metodami np onCreate(); onResume() itd.
Jak umiesz wyklepać grę (logika) to nauczysz się i Androida.

Poza tym Nie ucz się swinga - to g**no jest.
Ogarniaj JavaFX2.0 jest o niebo prostsza niz swing i wygląda tak jak powinien wyglądać program dla użytkownika.

0

Spróbuj LibGDX. Wydajna biblioteka na desktop i androida. Bardzo mało poprawek będziesz musiał zrobić żeby przenieść na inną platformę.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1