Zaprojektowanie gry karcianej- pomoc ze schematem,logiką

0

Może ktoś doradzić jak powinna wyglądać gra karciana napisana w javie? Karty mają swoje indywidualne właściwości- nie jest to zwykła gierka jak wojna itd. Nie bardzo wiem jak schemat klas powinien wyglądac; Myślałem nad czymś takim; (Gra na podstawie hearthstone- blizzarda, oczywiście dużo, ale to bardzo duzo uproszczona ;D)

Klasa abstrakcyjna karta-> po niej dziedziczą wszystkie indywidualne karty;
Klasa talia- choć nie bardzo jeszcze wiem jaką funkcję miała by spełniać- ale gdzieś te karty trzeba trzymać;
Klasa abstrakcyjna gracz- po niej dziedziczą osobne klasy- gracz ma swoje hp i właściwość specjalną;

A dalej? jakaś klasa zarządzająca grą?

Czy taką grę lepiej pisać z użyciem designera ? np stworzenie pól na talie, karty itd? Czy lepiej dziedizczyć np Jcontroller i tam rysować większość rzeczy samemu?

0
Pabloss napisał(a):

A dalej? jakaś klasa zarządzająca grą?

Tak, zdecydowanie musisz miec cos w rodzaju silnika ktory bedzie zawieral logike gry, w zaleznosci od skomplikowania regul jedna klasa moze nie wystarczyc ;)

Pabloss napisał(a):

Czy taką grę lepiej pisać z użyciem designera ? np stworzenie pól na talie, karty itd? Czy lepiej dziedizczyć np Jcontroller i tam rysować większość rzeczy samemu
Na poczatek chyba najszybciej bedzie uzyc designera zeby miec jakis prototyp, przy okazji - warto postarac sie zeby logika byla jak najmniej wymieszana z kodem widoku/kontrolek.

0

No dobrze, a np same karty które możemy rzucić to mogą być przyciski czy jak to zorganizować?

0

moga byc przyciski, jesli dziala to czemu nie :)

0

To jeszcze jedno pytanie. Jeżeli każda karta to będzie obrazek to rozumiem, że mam narysować kwadrat funkcją draw i wypełnić go owym obrazkiem? może banalne pytanie, ale na prawdę ciezko mi to posklejać w całość z punktu logiki :)

0

JButton moze przyjac obrazek jako parametr konstruktora, nie musisz dodatkowo nic rysowac jesli nie potrzebujesz

0

Załapałem :) Tylko czy da się ustawić tak by nie było na buttonie widać tego niebieskiego standardowego tła obok obrazka? tylko po prostu obrazek sam wypełniał by całe miejsce buttona- doam że rozmiary podałem identyczne co obraz.

0
button.setBorder(new EmptyBorder(0,0,0,0))

polecam google bo czekajac na odpowiedzi na forum nigdy tej gry nie skonczysz ;)

0

Myślisz, że nie szukam nic w google? trochę ciezko szukać czegoś, o czym pojęcia nie mam. Przy milionie metod jaką dysponuje java to jeden dzień trochę mało...

0

kompletnie nie mysle na ten temat, nie mam pojecia jakie sa twoje metody zdobywania wiedzy poza forum.
nie daj sie przytloczyc iloscia klas/metod, w miare praktyki bardzo szybko zdobedziesz bieglosc. na poczatek polecam przeczytac jakis tutorial, np. http://docs.oracle.com/javase/tutorial/uiswing/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1