Projekt karcianej gry multiplayer przez przeglądarkę

0

Witam,
Jestem w trakcie zastanawiania się nad rozwiązaniami, jakie powinienem zastosować aby stworzyć wieloosobową grę karcianą. Jako punkt odniesienia należy przyjąć jakąkolwiek grę karcianą online, np pokerstars.com (aplikacja Windows/Mac OS X), lub gryonline.wp.pl (JAVA)

Założenia i problemy do rozwiązania:

Gra musi być jak najbardziej uniwersalna, uruchamiana w przeglądarce, bez instalacji dodatkowych wtyczek (Flash i JAVA odpada)
Gra musi być wydajna, gdyż (a jak! ;] ) liczę na sukces, czyli duże obciążenie serwera spowodowane bardzo dużą ilością prowadzonych na raz gier (uruchomionych stołów gry)
Rozwiązanie problemu dwustronnej komunikacji SERWER<=>KLIENT
Hosting
Jako że w grze będzie dostępna wirtualna waluta, konieczny jest wysoki poziom bezpieczeństwa
Disconnect Protection

A teraz pytania:

Czy zastosowanie AJAX i ewentualnie HTML 5 + PHP + MySQL będzie dobrym rozwiązaniem?
W jaki sposób rozwiązać problem dwustronnej komunikacji na żywo? WebSocket, Long Polling, czy zwyczajne odświeżanie co 1 sekundę?
Wiadomo że docelowo, wraz ze wzrostem popularności trzeba będzie zainwestować w wydajne maszyny. Lecz na początek i pierwszy okres rozruchowy na czym to odpalić?
W jaki sposób wykrywać rozłączenie gracza, tak aby można było mu doliczyć dodatkowy czas na akcję w grze?

Będę bardzo wdzięczny za wzięcie udziału w dyskusji, odpowiedź na powyższe pytania, oraz być może inne sugestie, o których nie pomyślałem.

Jako, że brakuje mi trochę umiejętności, będę poszukiwał osoby do współpracy przy projekcie, tak że również potencjalnych zainteresowanych zapraszam.

Pozdrawiam! :)

0

Co do technologii... mysle, ze HTML, CSS, JS, nodeJS + socket.io i powinno wszystko ladnie smigac.
Co do wydajnosci to jesli juz lezy w twojej mocy - trzeba napisac ladna, zoptymalizowana, zgodna z konwencjami i wzorcami aplikacje na tyle ile to mozliwe i nie ma opcji zeby byla wtedy problemowa.
Komunikacje serwer<=>klient rozwiazuje zastosowanie nodeJS.
Jesli zdecydujesz sie na node'a to hosting staje sie troche ograniczony gdyz pozostaje Ci jakis dedykowany pod node lub VPS na serwer gry. Klienta z racji ze to tylko HTML, CSS i JS mozna odpalic na obojetnie ktorym hostingu www.
Socket.io w node samo wykrywa kiedy uzytkownik sie rozlacza wiec mozesz po prostu policzyc ile czasu go nie bylo i dodac mu to do kolejki czy jak tam myslisz to rozplanowac.
Badania rynku nie robilem ale raczej na pewno w pierwszym miesiacu nie bedziesz mial tlumow wiec mysle ze najslabsze maszyny u uslugodawcow oferujacych hosting wystarcza.
Gdybym napisał coś źle, proszę o poprawe a gdybyś Ty miał jakieś pytania to śmiało pytaj ew. napisz prywatnie wtedy szybciej odpowiem :).

Pozdrawiam
Eluzive

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1