Znacie może jakąś dobrą bibliotekę dźwiekową napisaną w Javie, której wygodnie używałoby mi się przy pisaniu gry? Czytałem, że Java Sound API jest ograniczone, bo nie pozwala odtwarzać dużej ilości dźwięków, zapętlać ich itd. Chyba, że coś się zmieniło? - bo słyszałem to o JDK 1.4.
ja kiedys bawilem sie troszke tym:
http://lwjgl.org/
jest to nakladka w javie na opengl i openal (dzwiek wlasnie), jakies tam inputy sa itp
w miare spoko sie pisalo ale ja sie tam nie znam na tym
-
A jak to wygląda od strony zwykego usera mojej gry? Instalacja jest uciążliwa, czy wystarczy zainstalować OpenAL na kompie? Jest do tego jakiś dobry instalator?
-
Czy biblioteka ma jakieś ograniczenia?
-
Znasz do tego jakieś dobre tutoriale, bo na razie szukam i skromnie z tym...
Co do 1. Dystrybucja gry razem z odpowiednimi plikami jar od których jest leżna rozwiązuje tą kwestię. W praktyce user nie musi nic instalować. Oczywiście warto sprawdzać czy nie ma zainstalowanego juz softu np. openGL lub OpenAL
Chyba zdecyduje się na JOAL. Prawie to samo co pakiet dźwiekowy w LWJGL (oba to OpenAL), a ma wsparcie Suna, co w moim wypadku oznacza, że mogę się pytać na oficjalnym forum Javy, na którym odpowiedź dostajesz w 5 minut :)