Dobra biblioteka dźwiekowa do gry

0

Znacie może jakąś dobrą bibliotekę dźwiekową napisaną w Javie, której wygodnie używałoby mi się przy pisaniu gry? Czytałem, że Java Sound API jest ograniczone, bo nie pozwala odtwarzać dużej ilości dźwięków, zapętlać ich itd. Chyba, że coś się zmieniło? - bo słyszałem to o JDK 1.4.

0

ja kiedys bawilem sie troszke tym:
http://lwjgl.org/
jest to nakladka w javie na opengl i openal (dzwiek wlasnie), jakies tam inputy sa itp
w miare spoko sie pisalo ale ja sie tam nie znam na tym

0
  1. A jak to wygląda od strony zwykego usera mojej gry? Instalacja jest uciążliwa, czy wystarczy zainstalować OpenAL na kompie? Jest do tego jakiś dobry instalator?

  2. Czy biblioteka ma jakieś ograniczenia?

  3. Znasz do tego jakieś dobre tutoriale, bo na razie szukam i skromnie z tym...

0

Co do 1. Dystrybucja gry razem z odpowiednimi plikami jar od których jest leżna rozwiązuje tą kwestię. W praktyce user nie musi nic instalować. Oczywiście warto sprawdzać czy nie ma zainstalowanego juz softu np. openGL lub OpenAL

0

Chyba zdecyduje się na JOAL. Prawie to samo co pakiet dźwiekowy w LWJGL (oba to OpenAL), a ma wsparcie Suna, co w moim wypadku oznacza, że mogę się pytać na oficjalnym forum Javy, na którym odpowiedź dostajesz w 5 minut :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1