Jaka biblioteka do prostej gry?

0

Witam,
Od razu dodam, ze jestem poczatkujacym programista, mam za zadanie napisac gre w statki/okrety w C.
Nic specjalnego, 2 okienka (menu i z gra).
Z zaprogramowaniem samej gry dam sobie rade, ale nie wiem jak sie zabrac za oprawe graficzna.
(do tej pory nie korzystalem z niczego poza ncurses)
W zadaniu mam do wyboru: OpenGL, GTK+/GLADE, SDL, Allegro.
Ktorej z tych bibliotek powinienem uzyc?
Z tego co sie orientuje..
OpenGL orazu moge chyba odrzucic, bo to glownie do grafiki 3D?
Sporo gier 2d na linuxa (bazujac na rzucie oka na dane z wiki) wykorzystuje SDL,
GTK+ widze sporo przykladow, ale raczej okienkowa obsluga programow.. chodz moze tego mi trzeba?
Allegro ma spore mozliwosci (obsluga klawiatury, joysticka..) nie jest mi az tyle chyba potrzebne, ale nie mam doswiadczenia z takimi rzeczami, wiec chcialbym prosic Was o pomoc w wyborze odpowiedniej biblioteki.
Z gory dziekuje :)
Pozdrawiam!

0

Wybierz CryEngine 3 lub Unreal Engine, powinien wystarczyć hehe :D Moim zdaniem nie będzie różnicy pomiędzy Allegro a SDL.

1

Wydaje mi się, że sporo zależy od tego czego chcesz się też nauczyć i co wykorzystywać w innych aplikacjach :) Allegro jest przeznaczone na przykład głównie do gier w związku z czym jeżeli wydaje Ci się, że to będzie Twoja pierwsza i ostatnia gra to się w to nie baw. Z Allegro nie mam żadnych doświadczeń, ale pisałem trochę w SDL i muszę przyznać, że przyjemnie się robi ;) Moim zdaniem całkiem niegłupim pomysłem byłoby zrobienie tego mimo wszystko w GTK+. Po pierwsze popracujesz sobie z wykorzystaniem biblioteki do tworzenia okienek, którą można wykorzystywać nie tylko w C, po drugie możesz nabytą wiedzę wykorzystywać w innych projektach (niezwiązanych z game dev). Poza tym nie wydaje mi się by gra w okręty musiała być na tyle efekciarska by nie można było jej napisać właśnie z wykorzystaniem GTK+.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1