Biblioteka graficzna do prostej gry

0

Potrzebuję biblioteki graficznej do napisania gry (Frogger) na projekt zaliczeniowy. Graph odpada.
Ewentualnie prosiłbym, żeby ktoś wyjaśnił mi krok po kroku jak podpiąć ZenGL lub Andorra 2D do Lazarusa, bo ja jestem na to za głupi lub po prostu to co jest napisane w tutorialach na stronach nie działa.

0

Witam mam podobny problem. Chcę napisać coś w stylu space invaders w pascalu. Moim problemem jest to, że nie potrafię zaopatrzyć się we właściwe biblioteki, a stary moduł graph trochę chyba nie wyrabia. Oto co udało mi się już napisać. Denerwujące jest to, że ekran cały czas miga (rysowanie i czyszczenie monitora). Proszę o pomoc w dołączeniu innych bibliotek lub ew. instrukcje co robić.
Pozdrawiam.

(Piszę pod kompilatorem FPC 2.6.2).

0

ZenGL, Andorra 2D...

  • typy powinno się nazywać od T, a wskaźniki od P (np.TRecord i PRecord).
  • type tab = array[1..N] of kolko; cóż za elokwentna nazwa typu...
  • {zmienne globalne dla listy pociskow}
    Var
    head,tail: wskPocisk;

    To jest strasznie brzydkie, bo head i tail same w sobie nic konkretnego nie mówią. Lista połączona powinna być imho osobną wydzieloną klasą generyczną.

  • if(keypressed=true) then a dlaczego by nie od razu if (((keypressed=true)=true)=true) then? Lub po ludzku: if (keypressed) then, przecież keypressed to już jest zmienna typu bool.
  • mieszasz polskie i angielskie nazwy, to jest złe; pisz jedynie po angielsku, a ew.komentarze po polsku.
  • FUNCTION gameEnd(var lifes: Integer): boolean; dlaczego nie zrobisz z lifes zmiennej globalnej? Nie mówiąc o tym, że powinno być lives...
  • powinieneś założyć osobny temat! :|

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0