Obsluga zderzen w grze typu Breakout

0

Jaki jest algorytm do obsługi zderzenia piłki z klockiem w grze
typu breakout. Pytam się o to bo robie grę w stylu Breakouta
w Opengl i nie mogę wymyśleć (a myślę już chyba z miesiąc)
algorytmu w którym by nie było błędu. Zresztą sami zobaczcie:
http://kamilrudnicki.w.interia.pl/

0

ale chodzi Ci o odbicie piłki? czy o wykrycie zderzenia? o co?
a tak przy okazji: http://www.jasiogames.prv.pl dział "PROGRAMY" programik "PONG" :)

0

a nie czasem arkanoid??? o ile pamietam breakout to było cosik podobnego do tetrisa

0

Chodziło mi o wykrycie zderzenia piłki z klockiem, ale już to zrobiłem.

0

Detekcja kolizji obiektów o wsp. x1,y1, x2,y2, promieniach r1, r2:

//distance() to funkcja obliczająca odległość miedzy punktami

bool collision(x1,y1,x2,y2,r1,r2)
{
if(!(distance(x1,y1,x2,y2)>(r1+r2)))
return true;
else
return false;
}

Oczywiście prędkość zależna od distance().

Wielokąty - sprawdzić przecięcia krawędzi, nie znam lepszych sposobów.

W grach FPS stosuje się powyższą funkcję.

Można sprawdzić kolizje pojedyńczych punktów bitmapy.

A jaki był temat?

0

Chyba się pomyliłeś co do rodzaju gier. Pierwszy raz słyszę o grze typu FPS , chyba miałeś namyśli FPP.
FPS znaczy tyle co Frame Per Second czyli ilość klatek na sekundę, popraw mnie jeśli się mylę ;-)

0

Chyba się pomyliłeś co do rodzaju gier. Pierwszy raz słyszę o grze typu FPS , chyba miałeś namyśli FPP.

FPS - First Person Shooter, nazwa równoznaczna z FPP - First Person Perspective :).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1