multiplayer w grze

0

Witam.
Zastanawiam się jak stworzyć grę multiplayer w c++.
Chodzi o taki przypadek że gra jest już gotowa i trzeba do niej dodać multiplayer.

A więc tak:

  1. Jakieś biblioteki oprócz SFMLa potrzebnego do stworzenia grafiki ? Jeżeli tak to jakie
  2. Czy to spowodowało by to że trzeba zmienić prawie cały kod czy część jego
  3. Czy byłaby potrzeba znajomości jakiegoś innego języka niż c++ ?

EDIT: Bardziej opłaca się najpierw zrobić grę a potem głowić się nad tym multiplayer czy Od razu głowić się nad tym i tym.

0
Harrty_xx napisał(a):

EDIT: Bardziej opłaca się najpierw zrobić grę a potem głowić się nad tym multiplayer czy Od razu głowić się nad tym i tym.

Jeżeli planujesz multiplayer, to musisz o tym myśleć podczas pisania kodu, bo potem może okazać się, że zrobienie multiplayer jest niemożliwe. To jeszcze zależy co robisz, np gry typu warcaby o wiele łatwiej przenieść na multiplayer, niż dynamiczną strzelankę.
W SFML spokojnie ogarniesz zarówno obsługę grafiki, jak i sieci.

0

To jak z tym multiplayer w sfmlu ? Jak to zrobić ?

0

Na pewno musisz ogarnąć sockety asynchroniczne UDP(ewentualnie TCP).
Logika gry powinna być po stronie serwera, ale nie musi jeżeli dopuszczasz myśl że ktoś będzie grzebał w pamięci to ok.

Jeżeli robisz gre w którą mieli by grać przyjaciele to możesz spróbować najprostszych metod z obliczeniami w kliencie(jak ktoś będzie oszukiwał to koledzy mogą mu zrobić z mordy jajecznice)

0

Dobrze. To teraz tak co to są sockety asynchroniczne UDP(ewentualnie TCP) ?

0

Jak rozumiesz pojęcie serwer. ? Czy musze jakiś wykupić ?

0

http://cpp0x.pl/artykuly/?id=66

Tylko że to poradnik pod linuxa chyba jest :(

0

Mógłbyś mi pokazać jak by ten kod wyglądał ?

0

https://gafferongames.com/post/udp_vs_tcp/
i pozniej sobie przejrzyj kolejne artykuły (Next article na końcu strony). Z ich pomocą nauczysz się, jak powinien działać multiplayer w grach i dlaczego oraz stworzysz sobie bazę, którą będziesz mógł rozwinąć.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1