Obsługa mapy w grze typu rougelike

0

Chciał bym stworzyć mapkę jak z gry dwarf fortres tylko że nie było by generowane losowo http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/Dwarf_Fortress_-_mapa_%C5%9Bwiata.png

Planuję stworzyć klasę z obiektami, obiekty te rozmieszczać na mapce za pomocą polecenia gotoxy. Ale jak rozmieścić elementy na tej mapce by nie bylo pustych przestrzeni, albo bym nie podał zbyt dużą współrzędną.

Programuję w C++.
Czy są jeszcze jakieś inne sposoby rozmieszczania literek w konsoli by można było na nich łatwo pracować ?

0

Niech cała mapa będzie tablicą.

0

Jasne 2wymiarowa. Ale jakiej wielkosci?

0

o_O takiej jak cała konsola ktorą chcesz zapełnić, to chyba oczywiste skoro nie chcesz mieć pustych przestrzeni.

0

Nie rysuj za pomocą gotoxy, tylko po kolei odczytując z tablicy kolejne "komórki". Zaoszczędzisz czas na lataniu kursorem w te i z powrotem.

Jasne 2wymiarowa. Ale jakiej wielkosci?

Najlepiej wielkości konsoli:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms683171(v=vs.85).aspx

0

Slyszalem ze te znaki ascii zapisane sa w jakims pliku dzieki czemu bardzo prosta jest podmiana textur. Czy nie orientujecie jak autor wczytywal te pseudografike?

0

Slyszalem ze te znaki ascii zapisane sa w jakims pliku dzieki czemu bardzo prosta jest podmiana textur. Czy nie orientujecie jak autor wczytywal te pseudografike?

Nieszczególnie zrozumiałe to pytanie, ale zakładając że wiem o co Ci chodzi:
Pewnie stworzył atlas tekstur/sprite sheet w którym każdemu znakowi ASCII przypisuje fragment bitmapy o określonej szerokości/wysokości.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1