Algorytm w grze typu bubbleshotter

0

Gra, o którą mi chodzi: http://games.artie.com/play-307-Bubble%20Shooter.html
Ktoś wie jak nazywa się algorytm realizujący strzelanie tą kulką? Cała gra siedzi w macierzy, kulka lata tylko prosto, ewentualnie się odbija od ściany (trudno takie odbijanie zaimplementować?). Mam zamiar napisać taką grę jutro, poza tym algorytmem nic nie stoi już chyba na przeszkodzie.

0

Ktoś wie jak nazywa się algorytm realizujący strzelanie tą kulką?

Sądzę, że nie ma on żadnej nazwy; przecież to zaledwie takie coś:

ball.position.x += ball.velocity.x * dt; // dt -> delta czasu
ball.position.y += ball.velocity.y * dt;

(w uproszczeniu)
Przy strzelaniu wystarczy ustawić odpowiednią pozycję oraz prędkość kulki i gotowe.

(trudno takie odbijanie zaimplementować?)

ball.velocity.x = -ball.velocity.x;
i/lub
ball.velocity.y = ball.velocity.y;
(zależnie od osi uderzenia)

Kwestia wykrycia momentu odbicia to zwyczajne sprawdzenie kolizji koło-odcinek.

0

Na canvasie w c# po prostu po pixelach sobie liczyć te odbicia? A lot kulki przerywam jak trafi w hitboxa innej kulki? Może jakiś kąt odbicia liczyć?

0
mba napisał(a):

Może jakiś kąt odbicia liczyć?

Moim zdaniem odbija się pod kątem prostym, więc w przypadku wykrycia "ściany" starczy zmienić znak "x-owego" przesunięcia. Wartości startowe zarówno x jak i y powinny naturalnie zależeć od nachylenia miotacza.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1