[OpenGL][OpenCV] Tekstura z kamery w całym oknie + obiekt 3D

0

Cześć,

Korzystam z OpenCV i OpenGL. Chcę wyświetlać obraz z kamerki (co klatkę się on aktualizuje) i na tym obrazie chcę mieć jednocześnie widoczny obiekt 3D. Na razie zrobiłem sobie cube'a, którego każda ściana jest oteksturowana obrazem z kamerki - działa super.

Tylko teraz jak zrobić, by obraz z kamerki był tłem, a obiekt 3D np. cube był jakby "przed" tym obrazem? Może coś zakombinować z macierzami? Najpierw zrobić prostokąt oteksturowany obrazem z kamerki, wyrenderować w trybie orto, a potem zamienić na perspektywę i wyrednerować kostkę? Ma to w ogóle sens?

0

Może głupi pomysł ale nie możesz mieć zwykłego kwadratu w tle z nalożona tekstura? A przed nim renderować swojego cube? Skoro to scena 3d wystarczy ten kwadrat cofnać lekko po jednej z osi.

0

Mhm, niby tak, ale zależy mi na tym, że jak zmieni się wielkość okna, to obraz z kamery nadal będzie zakrywać cały obszar okna.

Edit:
Rozwiązaniem jest chyba funkcja glDrawPixels(). Zaraz to "obadam" i dam znać :D

Edit2:
glDrawPixels() rozwiązuje ten problem :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1