OpenGL, dwa obrazy w jednym oknie / dwie kamery

0

Cześć, chciał bym w jednym oknie wyświetlić obok siebie kilka obrazów. Na przykład jeden obraz z pierwszej wirtualnej kamery na lewej połówce okna i drugi na prawej połówce okna z drugiej wirtualnej kamery. Obrazy posiadają perspektywę.

W tym momencie używam VBO.
I przy renderowaniu wysyłam do vertex shadera macierze:

  • model - rotacja/przemieszczenie obiektu
  • widok - położenie obserwatora/kamery
  • projekcji - perspektywa

Chciałbym żeby ktoś mnie nakierował jak coś takiego zrobić.

wersja openGL 4.3

0

Cześć, chciał bym w jednym oknie wyświetlić obok siebie kilka obrazów. Na przykład jeden obraz z pierwszej wirtualnej kamery na lewej połówce okna i drugi na prawej połówce okna z drugiej wirtualnej kamery. Obrazy posiadają perspektywę.

Dwa pomysły:

  • glViewport / glScissor (najpierw rysujesz z viewportem na lewej połowie, później na prawej)
  • Framebuffera (rysujesz każdą połowę do tekstury a teksturę na ekran gdzie chcesz - bardziej elastyczne ale trudniejsze/prawdopodobnie wolniejsze)
    (ostatecznie stencil buffer, ale to niezbyt dobre rozwiązanie)

edit: NeHe o pierwszym sposobie: http://nehe.gamedev.net/tutorial/multiple_viewports/20002/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1