OpenGl, błąd czy zasięgu widoczności

0

Witam, mam poważny problem : kiedy obracam kamerą naokoło kwadratu (lub innej figury) to po pewnym oddaleniu zmiejsza się on, a potem nagle znika. Np. najpierw ma 10cm, potem 8cm a potem nagle znika. Czy w ustawieniach sceny jest coś nie tak?

procedure TForm1.GL_UstawienieSceny;
begin
//ustawienie punktu projekcji
glMatrixMode(GL_PROJECTION); //macierz projekcji
//left,right,bottom,top,znear,zfar
glFrustum(-0.1, 0.1, -0.1, 0.1, 0.3, 25.0); //mnozenie macierzy przez macierzperspektywy – ustalanie piramidy frustum
glMatrixMode(GL_MODELVIEW); //powrot do macierzy widoku
glEnable(GL_DEPTH_TEST); //z-buffer aktywny = ukrywanie niewidocznych trojkatow !!!
GL_Oswietlenie;
end;

A figurę rysuję tak:

glColor3f(1, 0.8, 2);
glBegin(GL_QUADS);
 glVertex3f(-5,  -5, 1);
 glVertex3f(5, -5, 1);
 glVertex3f( 5, 5, 1);
 glVertex3f( -5,  5, 1);
glEnd();
0
	  void glFrustum( GLdouble left,
			  GLdouble right,
			  GLdouble bottom,
			  GLdouble top,
			  GLdouble zNear,
			  GLdouble zFar	)

zFar - odległość na jaką będzie widać.

zNear, zFar Specify the distances to the near and far depth
clipping planes. Both distances must be positive.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1