Witam. Zastanawiam się nad dwoma tytułami(oczywiście książki) więc piszę ten temat, aby bardziej doświadczeni ode mnie pomogli mi z wyborem. Zacznę może od tego, że programuje w c++ od można powiedzieć, że 2 lat. Opanowałem składnie oraz obiektowość i ciągle poznaje nowe rzeczy, od 2 miesięcy tworzę gry 2D stworzone za pomocą biblioteki graficznej SDL2. Stworzyłem już dużo aplikacji na których bardzo dużo się uczyłem. Zawsze chciałem być programistą gier i zapewne będę dążyć w tym kierunku, ale przede mną wydaje mi się, że jeszcze długa droga, ponieważ mam dopiero 14 lat. Więc chciałbym spróbować czegoś innego, aby być przygotowanym na wszystkie okoliczności za kilka/kilkanaście lat. Zawsze lubiłem poznawać nowe rzeczy, w wolnym czasie pisze skrypty w LUA albo PAWN, ostatnio tworzyłem strony www za pomocą HTML5 i CSS5, ale jednak bardziej "kręci" mnie tworzenie aplikacji okienkowych niżeli stron. Do rzeczy, zastanawiam się nad dwoma tytułami książek 1. "Java. Podstawy Wydanie IX ~Horstmann S. Cay, Cornell Gary" oraz 2."Czysty kod. ~Martin Robert C.". Nie wiem czy po prostu zacząć przygodę z Javą i zobaczyć z czym to się je, czy jednak przeczytać książkę która może poprawić i zoptymalizować mój kod źródłowy. Nie mówię, że jestem bardzo doświadczony, więc chciałbym zobaczyć jak inni profesjonalni programiści podchodzą do programowania. Stąd bierze się moja niepewność, nie wiem czy "rozwinąć" najpierw mój sam styl pisania kodu, aby wyglądał jak najlepiej czy wziąć się od razu za nową rzecz, Java.
Jak wspominałem chce się rozwijać w kierunku gier, ale jednak warto poznać inne technologie. Myślałem też nad jakimiś książkami do biblioteki graficznej OpenGL ale nie znalazłem takich, które zachęcają mnie do ich przeczytania, więc na tą chwilę odpuściłem sobie grafikę 3D c++.
A jak Wy myślicie, jaka wiedza bardziej może mi się przydać? Proszę tylko o pomoc w wyborze tych 2 książek, tak wiem - jest dużo tutoriali do różnych rzeczy, aczkolwiek wolę mieć jakieś stałe źródło z którego zawsze mogę sobie szybko poprzypominać różne rzeczy.