openg swiatlo

0

chcialbym sie dowiedziec jak zrobic kilka swiatel w roznym kolorze i wytłumaczyli pewne liczby w komponencie glbox
oto moj kod

procedure ustalswiatlo;
const }
spec:tglarrayf4(1.0,1.0,1.0,1.0);} i co te liczby w spec ,w pos oznaczaja
pos:tlgarrayf4(30,-30,30,1); }wytłumaczcie
begin
gllightfv(gl_light0,gl_specular,@spec);
gllightfv(gl_light0,gl_position,@pos);
glenable(gl_light0);
end;

0

spec:tglarrayf4(1.0,1.0,1.0,1.0);

Kolor światła

pos:tlgarrayf4(30,-30,30,1);

Pozycja światła kierunkowego

0

spec: kolor: R(ed)G(reen)B(lue)A(lpha)
pos: pozycja w XYZ

ja bym na poczatek proponowal uzyc ambient i diffuse anizeli spectual... chyba ze wlasnie taki efekt Ci potrzebny :)

0

no dobra ale czym sie rozni ambient i dif cos tam od tego mojego i jeszcze co to ta libcza znaczy w tym ostatnim
pos:tglarrayf4(x,y,z,1);//1:?
aaaaaaaaa
i ile w tym liczb trzbe wprowadzic (abient i dif...)
po drugie do czego to słuzy ezeli to jest lepsze
i po trzecie kiedy tego sie uzywa jezeli tak mozna zapytac w jakich warunkac itd.</delphi>

0

sorka ale juz nie musicie pisac znalazlem juz ten temat i juz wiem o co chodzi w tym wszystki i za wszystko dzieki raz jeszcze

0

wielkie dzieki za wszystko ale jeszcze cos ne iwem co znaczy pushmatrix i popmatrix i jeszcze raz dzieki za wszystko

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1