Ograniczone swiatlo w OpenGL

0

Jak zrobic swiatlo ktore by oswietlalo scenke tylko wokol danego pkt swiatla (o promien r)
Mecze sie z tym juz 3 dni.

z gory dziekuje

0

swiatlo punktowe o okreslonym promieniu padania (spotlight) tyle ze nie pamietam jak to sie robilo, poszukaj na googlach na temat spotlight

0

na pewno, wg mnie spotlight to strumień światła (stożek) - paramatry jak w stożku

0

spotlight to latarka
mnie bardziej chodzi o omnilight (zarowke) z ograniczonym dzialaniem swiatla

ale moze uda mi sie odpowiednio postrerowac spotlight aby osiagnac to co chce

0

po przeszukiwaniu google natknolem sie na nazwe tego co chce osiagnac:
point lights + per-pixel + attenuation
dodalem do mojego swiatla attenuation lecz efektu nie widac.
sadze ze trzeba jeszcze zrobic cos z teksturami...dodac im jakis parametr...
(tylko jaki?)
jesli zle kombinuje to mnie wyprowadzcie z bledu

dziekuje za linka do forum, zanim zadam pytanie postanowilem poprzegladac owe forum :)

0

udalo mi sie osiagnac juz zamierzone swiatlo za pomoca:
gl_specular
mam jednak z tym swiatlem glupi problem (banalny, ale diabel tkwi w szczegolach :d)
te swiatlo porusza sie razem ze mna po planszy...jak je unieruchomic?
(probowalem juz mnostwa rzeczy i nic nie dziala)
czy jest mozliwosc regulacji sily tego swiatla, oraz jego promienia?

(ale zamieszalem :d) ;p

[dop] nie udalo mi sie tego unieruchomic, i sie chyba nie da....okazalo sie to niewypalem..... musze sie dalej bawic ze zwyklym swiatlem + attenuaction :(

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1