[OpenGL] Co wskazuje mysz?

0

Załóżmy że jest sobie trójkąt, znamy jego położenie w przestrzeni, kąty o jakie jest obrócony itd...
Jak obliczyć (dla OpenGL), w które miejsce tego trójkąta kliknąłem myszą?

W gluPerspective podaję kąt 45 stopni.

Pozdrawiam.

0

Poczytaj o "Picking" jeżeli się nie mylę :-)

0

Niezupełnie o to mi chodziło, tutaj z poziomu OpenGL się szuka, obiektu, na którym jest kursor. A mi chodziło o obliczenie tego jakimś wzorem matematycznym. Tak jakby w rts-ie albo grze rpg, w którym miejscu planszy kliknąłem myszką (załóżmy że plansza jest płaska) (żeby wskazać postaci gdzie ma iść)? Nie wiem jak wygląda hmmm... (ścięty?) ostrołup(?) rzutowania, takto bym znalazł sposób na policzenie.

http://varanthir.republika.pl/a.bmp

0

Musi koniecznie być to czysto matematyczny sposób? Jak dla mnie najprościej utworzyć linię biegnącą wzdłuż osi Z obserwatora i podążającą za kursorem, potem tylko wystarczy poszukać pierwszego punktu przecięcia z otoczeniem.

0

Ok, wzór żeby linia podążała za kursorem będzie wystarczający. Niestety nie wychodzi mi taki jak trzeba...
Masz jakiś pomysł?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1