szkola a gry

Odpowiedz Nowy wątek
2006-08-29 23:10
bardzo malo widzacy
0

witam serdecznie. jako ze szukam/zbieram opinie zwracam sie takze do was. kocham gry, gram od zawsze, chcialbym gry kiedys robic, dlatego tez chwycilem sie za programowanie.pytanie. jak bardzo potrzebna jest fizyka do tworzenia gier? matma to oczywiste, ale zastanawiam sie nad zdawaniem matury <ort>rownierz </ort>z fizyki, na ile to konieczne? na jakich waszym zdaniem uczelniach najlepiej wyksztalce sie do zawodu programisty? czym sie kierowac przy wyborze uczelni?? co bedzie mi najbardziej potrzebne?? pozdrawiam i dziekuje za odzew.

Pozostało 580 znaków

2006-08-29 23:30
0

Sorry, że mało wprowadzę Cię w informacje o tym, co chcesz wiedzieć najbardziej, ale:
1) naucz się pierw bardzo dobrze programować (no chyba że chcesz robić gry w stylu snake :P )
2) naucz się b. dobrze programowego wykorzystywania jakiejś biblioteki graficznej - np. DirectX, OpenGL, Allegro.
3) No z tego co mi wiadomo przy większych grach fizyka równiesz bardzo się przydaje - np. jak oglądałem kiedyś w Empiku "Perełki programowania gier 3D" (chyba tak to szło), to co chwilę było pełno fizycznych wykresów, obliczeń itd., więc fizyke musisz mieć raczej w małym paluszku :)


homepage
<font size="1">Jeśli starasz się, by Twój system był idiotoodporny, zawsze znajdzie się idiota, który jest bardziej pomysłowy od Ciebie.</span>

Pozostało 580 znaków

2006-08-30 00:34
dddddddd
0
bardzo malo widzacy napisał(a)

na jakich waszym zdaniem uczelniach najlepiej wyksztalce sie do zawodu programisty?

IMHO na żadnej, tzn. chodzi mi o to, że musisz sam zdobywać wiedzę, umiejętności, doświadczenie w programowaniu a uczelnia to raczej tylko dla utrwalenia wiadomości ;)
Jeśli chodzi o wybór uczelni to uważam Politechnikę za najlepszą uczelnię techniczną, ale to już tylko moja opinia.
Fizyki lepiej się ucz bo na studiach baaardzo Ci się przyda.
Ja się nie uczyłem i teraz żałuję :( Muszę wszystko nadrabiać...mnóstwo pracy.

pozdrawiam

Pozostało 580 znaków

2006-08-30 00:34
0

Z tą fizą na maturze to se raczej odpuść, bo to pomysł średnio udany ;-)


Pozostało 580 znaków

2006-08-30 11:09
0

Niekoniecznie. Np. na informatyce na AGH (myśle, że także na wielu innych), przy obliczaniu wskaźnika rekrutacji brany jest wynik z matematyki albo fizyki. Zawsze może się zdarzyć, że fizyke napiszesz lepiej niż matme (jak np. ja ;]). Poza tym, tej matury, jako dodatkowej nie musisz nawet zdać (inaczej: nie możesz nie zdać), a przygotowanie do niej to na pewno jest dobry sposób utrwalenia wiedzy, która w zawodzie programisty gier jest raczej niezbędna, przynajmniej na tak podstawowym poziomie.

Pozostało 580 znaków

2006-08-30 12:59
dddddd
0
Pawel200x.5 napisał(a)

Np. na informatyce na AGH (myśle, że także na wielu innych), przy obliczaniu wskaźnika rekrutacji brany jest wynik z matematyki albo fizyki.

Na Polibudzie jest brana pod uwagę zarówno fizyka i matma.

Pozostało 580 znaków

2006-08-30 14:45
0

ale fizyka w grach, w grafice to zupełnie co innego niż szkolna fiza - to matematyka :P
jak ktoś nie lubi fizyki, tak jak ja, to polecam Uniwerek. Po tym możesz być kim chcesz.


Pozostało 580 znaków

2006-08-30 15:36
0
gaborek napisał(a)

ale fizyka w grach, w grafice to zupełnie co innego niż szkolna fiza - to matematyka :P
jak ktoś nie lubi fizyki, tak jak ja, to polecam Uniwerek. Po tym możesz być kim chcesz.

Wrecz przeciwnie - fizyka w grach to calkiem normalna fizyka - tylko raczej ta wyzsza, nie na poziomie liceum. Skoro i fizyka wyzsza to tez matematyka jako narzedzie musi byc niczego sobie. W takim wypadku calki i rozniczki to prawie jak dodawanie i odejmowanie, a macierze to wrecz podstawa :)

A w zasadzie to wszystko opiera sie na tym, zeby najpierw opracowac prawdziwy model fizyczny (np. czasteczek wody), a pozniej uproscic i przyblizyc na tyle, zeby sie grafika nie spalila przy obliczaniu i zeby jeszcze jakos wygladalo.

pozdrawiam
johny


You need to learn how to walk
before you can run

Pozostało 580 znaków

2006-08-30 21:27
0

z tego co wiem to spośród wszystkich "dziedzin programistycznych" właśnie w grach jest najwięcej fizyki. grawitacja, oddziaływania... nawet samo poruszanie się jest związane z siłą i czym tam jeszcze...


>>HI! I'm a .sygnature ViRuS... Copy me into your *.sygnature to help me spread.

Pozostało 580 znaków

2006-08-31 03:03
0
dddddddd napisał(a)
bardzo malo widzacy napisał(a)

na jakich waszym zdaniem uczelniach najlepiej wyksztalce sie do zawodu programisty?

IMHO na żadnej

Temat był już poruszany i okazało się, że jest sporo tzw. szkół tworzenia gier itp. Zresztą z tego co zauważyłem to uczelnie zaczynają wprowadzać na kierunkach informatycznych specjalizacje takie jak: gry komputerowe.

Pozostało 580 znaków

2006-09-03 01:21
bardzo malo wiedzacy
0

dzieki wszystkim za wszelkie wskazowki [browar] .

Zresztą z tego co zauważyłem to uczelnie zaczynają wprowadzać na kierunkach informatycznych specjalizacje takie jak: gry komputerowe.

Zgadza sie, przedtem myslalem ze kierunkow specjalistycznych nie ma w ogóle, ale milo sie rozczarowalem. niestety spotkalem sie z takowymi tylko na uczelniach niepublicznych. tu jest sympatyczny kierunek: http://www.pjwstk.edu.pl/pokaz.php?s=722&ilu=rekr , niestety 1000 zl czesnego skutecznie odstrasza ;-P
mysle nad inzynieria oprogramowania, to bedzie chyba rozsadny wybor. a na maturze to chyba matma i infa bo fizyki za bardzo sie boje :-P

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0