Wątek przeniesiony 2022-12-29 21:29 z Kariera przez Adam Boduch.

Jakie zrobić opłaty za zmianę pakietu?

1

Chciałem zrobić pakiety, trzy rodzaje

  • pakiet podstawowy (49zl)
  • pakiet rozszerzony (99zl)
  • pakiet profesjonalny (149zl)

Zmiana pakietu z wyższego na niższy

  1. Klient ma pakiet rozszerzony na miesiąc i chce przejść kupić pakiet podstawowy, wtedy po skończonym okresie system zmieni mu pakiet
  2. Klient ma pakiet profesjonalny na rok i chce zmienić na podstawowy, kasy nie dostanie jako zwrotu więc przejdzie na pakiet niższy po roku. Co i tak wydaje się korzystne

Zmiana pakietu z niższego na wyższy

  1. Klient ma pakiet podstawowy na miesiąc (30 dni) i po 20 dniach chce zmienić na rozszerzony. Czy ma stracic te 10 dni i zaczać pakiet rozszerzony już teraz? Czy ma dostać obniżoną cene pakietu rozszerzonego o te 10 dni
  2. Klient ma pakiet podstawowy na 365 dni i chce kupić pakiet rozszerzony na miesiąc i co wtedy? mialby wlczony pakiet rozszerzony na miesiac za darmo a potem wraca automatycznie na pakiet podstawowy na 300 dni?

Nie wiem jak rozwiązać opcje takich pakietów tego przejścia, czy dać info, że w takim przypadku traci się kasę?

Jeszcze wymyśliłem taka opcje:
Ktos kupuej pakiet rozszerzony na rok = 1188 zl
system zamienia to na punkty = 1188 punktow
aktywuje mu pakiet na miesiac odejmuje 99 punktow
jak bedzie chcial zmienic w danym momencie na wiekszy pakiet to dni do konca okresu np 4 dni to oddaje mu 4 punkty a pobieeram 149 punktow i aktywuje mu na miesiac, a tamten na rok anuluje.

czyli aktywacja pakietu trwa tak dlugo jak sa punkty na koncie

1

Ale co to ma wspólnego z programowaniem?

3

Zobacz jak to robią platformy streamingowe/Twoje domenowe i podążaj tą drogą, bo ludzie działają z przyzwyczajenia. Potem dostaniesz skargi "99% usług na rynku ma taki model, Ty masz inny, czemu, kończę współpracę".

Pytanie jak często takie coś występuje? Może kwestia "skontaktuj się z supportem" jak ktoś chce robić dziwne rzeczy (jak właśnie wykupił na 30 lat (bo chciał fakturę w koszty wrzucić) na podstawowy a potem jednak chce zmienić). Koniec końców i tak skończysz z jakimiś problemami z korygowaniem faktur, cofaniem płatności itp. więc zrób jak Tobie jest wygodnie, a customowe rzeczy rozwiązuj customowo przez support.

0

druga opcja którą podałeś jest zbliżona do tego jak działa subskrybcja w android play na chess.comie i w tę stronę bym szedł:

  • Ktoś kto raz zapłaci nie dostanie zwrotu kosztów może je jedynie przepiąć na inną subskrybcję (rozwiązuje problem z fakturami)
  • jeżeli user wykupił kryształowy pakiet za 90zł i po dziesięciu dniach przechodzi na niższy srebrny pakiet za 15zł/miesięcznie to downgradujesz mu pakiet i przedłużasz go o (90-(90/30)*10)/15 = 60/15 = 4 miesiące (pieniądze traktujesz tak jak napisałeś jako punkty).
  • zmiana pakietu następuje w tym samym dniu którym zostało zarequestowane.
0
Trubow napisał(a):
  • jeżeli user wykupił kryształowy pakiet za 90zł i po dziesięciu dniach przechodzi na niższy srebrny pakiet za 15zł/miesięcznie to downgradujesz mu pakiet i przedłużasz go o (90-(90/30)*10)/15 = 60/15 = 4 miesiące (pieniądze traktujesz tak jak napisałeś jako punkty).

Pytanie co robi ta usługa i co umożliwiają pakiety, żeby nie doszło do nadużyć "włączania" sobie na chwile premium, jeśli podniesienie i obniżenie pakietu będzie się za bardzo ekonomicznie opłacało :P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1