Remake vs Law - jak tu przetrwać?

Odpowiedz Nowy wątek
2011-07-16 16:50
O_o
0

Powiedzmy że napiszę gierkę przy której jasno i wyraźnie widać że jest remakem starej dosówki. Pogogliłem i mimo wielu rozpadów, wykupień i afer tytuł ciągle ma © koło nazwy.
Z tego co wyczytałem to nie jest zbyt fajnie w takiej sytuacji, ale uwzględniając że projekt będzie freeware a jak już przestanę się wstydzić kodu to opensource to dało by radę przetrwać jakoś jeśli zbyt nie przesadze w podpieprzaniu oryginalengo nazewnictwa itd.

Stąd też kieruję do obecnej tu publiki me pytanie:

Jak, ci z Was którzy byli w takiej sytuacji, sobie poradziliście z taką sytuacją?


O̾..͠o
edytowany 1x, ostatnio: O_o, 2011-07-16 16:51

Pozostało 580 znaków

2011-07-17 09:40
0

Najlepiej skontaktuj się z obecnym właścicielem praw autorskich. Masz pięć możliwości:

  1. nie odpowiedzą
  2. machną ręką, rób co chcesz
  3. rozgniewają się srodze
  4. będą od ciebie chcieli (grubą) kasę za rozpowszechnianie
  5. ty będziesz chciał od nich kasę za gotowca, którego oni będą mogli wydać (najlepiej żeby to było na jakąś konsolę albo platformę mobile)

Pozostało 580 znaków

2011-07-17 12:43
O_o
0

Alternatywa 2 jest miła ale 5 jeszcze lepsza :D Konkretnie celuję w Master of Orion ( pierwsza i jedyna prawdziwa wersja, te kolejne zmutowały niczym azbestowe noworodki z czarnobyla :/ )
Skrobię to w XNA więc by było na Xboxa to dwa kliki i ciut czekania. Nie zaszkodzi napisać, jeżeli dokopię się jakiegoś maila bo firma ewolucji miała więcej niż pokemony. To lecę w google :)


O̾..͠o
dwa kliki o ile piszesz wszystko zgodnie z zaleceniami i od początku pod uwagę bierzesz xboxa... no i plus abonament developerski za 200 zł rocznie - unikalna_nazwa 2011-07-18 19:01
Szczegół ;) - O_o 2011-07-18 19:21

Pozostało 580 znaków

2011-07-17 13:13
0

hmm, jezeli w nazie uzyjesz ich marki i bedziesz za to chcial kase to maja powod zeby cie pozwac, natomiast jak zrobisz opensource to mozesz miec wszystko w dupie ;) spolecznosci nie pozwa bo niby za co ;>?


Serio serio? I tak to wyskrobię ale wolałbym być pewny ;) - O_o 2011-07-17 13:20
w kwesti prawa nigdy nie bedziesz pewny :) - cepa 2011-07-17 13:21
define true false; return false; - O_o 2011-07-17 13:23

Pozostało 580 znaków

2011-07-17 16:45
0

Chwila szukania i... cały czas będzie problem z tym tytułem, bo kilka firm chciało by zrobić część 4 gry i potrzebują praw do tytułu. Tak więc możesz robić własną grę, a jako podstawę mieć MoO i nazwać swoją grę dowolnie, byle by nie naruszyć patentów.


HAKGER - 50% Complete

Pozostało 580 znaków

2011-07-17 17:59
Rev
0

pierwsza i jedyna prawdziwa wersja, te kolejne zmutowały niczym azbestowe noworodki z czarnobyla :/

Co było niby złego w dwójce? To ona miała największą popularność, ligi, turnieje. Jedynka nie była zła, ale mimo wszystko, dwójka była bardziej rozbudowana.

Jak już zrobisz coś lepszego niż FreeOrion to daj znać.


Dwójki jakoś po prostu nie lubię, pare gadżetów jak tworzenie własnej rasy mi się podobało ale ogółem już mi nie podchodziło jak 1. Popularność dwójki pochodziła z tego że miała multiplayer a jedynka nie ;) FreeOriona oglądnąłem niedawno, coś mi wrzeszczał że do single playera potrzebuje jakiegoś zdechłego serwera więc sobie nie pograłem ;) Z tego co widziałem po screenshotach to FreeOrion się zmienił względem oryginału zaporzyczając sporo z Ascendancy ( star lane ) podobnie chyba jak MoO 3. - O_o 2011-07-17 21:27
O! Właśnie spróbowałem jeszcze raz i z dało radę się włączyć :) Popatrzę sobie co tam "konkurencja" oferuje ;p - O_o 2011-07-17 21:39
Jako że chce zrobić remake MoO 1 to będę do tego porównywał: interfejs FreeOrion jest beznadziejny, trzeba czytać co tam pisze o_O. To że single player jest wykonywany w lesie na serwerze czerwonego kapturka to jakieś poparzone jest. Moje dzieło trudno będzie nazwać lepszym bo będzie po prostu inne, w końcu to remake MoO1 a nie himera Ascendancy i nowych MoO :p ( jeśli lubisz MoO to Ascendancy tez powinno podejść, jest wypasione ale AI ma żałosną, jest patch który robi je bardziej agresywne i wtedy już da się przegrać ) - O_o 2011-07-18 00:18

Pozostało 580 znaków

2011-07-18 12:22
0
  1. będą od ciebie chcieli (grubą) kasę za rozpowszechnianie

Ale kolega napisał, że on chce wydać to jako freeware... Tak więc nie mogą chcieć od niego kasy. Kasa się należy, jeżeli ktoś na danym tytule ZARABIA. Z zarobionych pieniędzy bezsprzecznie część należy się pierwotnemu twórcy i właścicielowi nazwy. Jeżeli żadnych pieniędzy z tego nie ma.... to nie ma podstaw do chcenia tych pieniędzy.

Podam analogię. Są na przykład komiksy, np. Marvel ma swoich X-men'ów. Ma wszystkie prawa do wszystkich postaci, a wiadomo, w X-menach jest ich od cholery i ciut ciut.
Jest też rzesza fanów, a wśród nich tacy, co piszą tzw. fanficki - opowiadania osadzone w uniwersum Marvela. Opowiadania te umieszczane są często w necie, za młodu naczytałam się tego multum. Bohaterami opowiadań - są bohaterowie uniwersum Marvela, jednakże jako że autor nie zarabia na tym, jest to w pełni zgodne z prawem i nie narusza niczyich dóbr.

Także można napisać opowiadanie na bazie czyichś postaci, można stworzyć grafikę, tapetę na pulpit, na której umieścisz tytuł jakiegoś utworu, możesz stworzyć animację, prezentację a nawet film czy grę. Pod warunkiem, że na tym nie zarabiasz.

Z dobrym prawnikiem firma może się o to rzucić, a firmy stać na dobrych prawników. Tyle że to jest bezsensu bo takie rzeczy robią im reklame ;) - O_o 2011-07-18 12:51
debili nie brakuje, i są firmy, które się czepiają o rzeczy które im tak naprawdę przynoszą korzyść. - Azarien 2011-07-18 13:39
Nawet dobry prawnik nie znajdzie podstawy prawnej do brania pieniędzy od kogoś za coś, na czym nie zarabia. Nie pitolcie. Problem pojawi się dopiero gdy np. ziom umieści reklamy na stronie promującej jego projekt. Wtedy część tej kasy należy się faktycznie oryginalnym twórcom. Jeśli nie zarabia - luz. I przestańcie tak sikać pod siebie ze strachu przed wszystkim, z dobrymi prawnikami na czele. - aurel 2011-07-18 14:34

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0