Programowanie gier - dalszy postęp.

0

Cześć prze ostatnie kilka miesięcy zajmowałem się programowaniem gier w oparciu o biblioteki sdl i allegro.Teraz chciałbym pójść trochę dalej, zauważyłem, że te biblioteki mnie ograniczają dlatego mam pytanie jaką bibliotekę teraz wybrać? myślałem jeszcze nad zmianą języka np. na java.
Dodam jeszcze, że chcę pisać gry od samego początku dlatego proszę o niewmawianie mi, że lepiej przerzucić się na gotowy silnik.Pozdrawiam.

0

Co rozumiesz przed "od samego początku" chcesz zrobić własny silnik, których dziś istnieje nawet darmowych porządnych kilka, tworzonych przez lata przez specjalistów? Jeśli tak, to całkiem ok pomysł, żeby dowiedzieć się jak to działa pod spodem. Kolega takie coś robi w .Net.

0

Chcę pchnąć swoje programowanie bardziej do przodu.Myślałem nad directx ale znajomy programista odradził mi go.Nie chcę od razu pisać całego silnika z gui, jakąś prostą grę chodzi mi o takie proste programy gdzie np. można importować textuy i modele. Widziałem na stronie "informatyka.wroc" turorial krok po kroku pisanie labiryntu w opengl i chodzi mi mniej więcej o to, na silnik się nie porywam bo wiem, że to jest bardzo specjalistyczna odmiana programowania.

0

Jak twierdzisz, że SDL Cię ogranicza to zostaje Ci tylko odwoływać się bezpośrednio do OpenGL/DirectX.

0

ja sie zastanawiam w czym SDL Cie ogranicza ;o Skoro on ma dodany Opengl i mozesz robic doslownie wszystko w nim... Wiec JAK Cie ogranicza ;o?

0

To nie SDL cię ogranicza.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1