Programowanie Gier i programów

0

Witam jestem newbie w tym temacie jakie języki są właśnie potrzebne do programowania Gier, programów i systemów operacyjnych, jakich warto się nauczyć? Jakie książki do nauki polecacie?

0

gry: xna, directX, openGL, C++
systemy operacyjne (rozumiem ze pisanie sys. oper.): C, C++, assembler
aplikacje: c#, java, C/C++ (i wiele bibliotek w tych jez. qt, winApi, mfc)
oczywiscie: xml i inne technologie z nim zwiazane, jako pliki konfiguracyjne etc.

a poza tym to jeszcze wiele innych, bo wybrales tak szeroki temat ze nie da sie tego sensownie opisac w kilku zdaniach

naucz sie na poczatek jakiegos jezyka obiektowego (c#, java, c++), poznej wzroce projektowe (oraz jakis podstawy uml), dalej algorytmy i struktury danych
jak juz bedziesz ogarnial takie rzeczy mozesz sprobowac sil z jakimis grami etc. ale wczesniej nie ma to sensu

0

"gry programy systemy" to można objąć szeroko rozumianym C/C++, ale do wszystkiego są narzędzia gorsze i lepsze. zazwyczaj jest tak, że ma się swój ulubiony język i stara się w nim pisać wszystko co popadnie, z jakimś zawsze skutkiem.
z drugiej strony, na pewnym poziomie zaawansowania i doświadczenia, warto choć liznąć wszystkiego.

0

Zamiast XML'a polecił bym Ci JSON lub YAML (mój faworyt). Może i YAML jest trochę rozlazły, ale IMO jest najbardziej czytelny, natomiast JSON powoli się robi popularniejszy do XML'a gdyż jest prostszy w parsowaniu i jest zwięźlejszy.

0

Autor:
Czuję, że jeszcze za mało siedzisz w "świecie IT". Poucz się paru języków, poświęć na to kilka lat i wtedy zadecyduj co cię naprawdę interesuje. Ja też kiedyś chciałem robić systemy i gry, ale teraz mam nieco inne priorytety - albo inaczej mówiąc, mam do tego zupełnie inne podejście.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1