Programowanie gier

0

Przejrzalem w necie wiele pozycji na temat programowania gier ale nie ma w zandje napsiane na podstawie jakiego jezyka jest oparte programwoanie w opengl albo directx :(

na czym polega te programowanie w opengl i directx czy jest to poszerzone przez biblioteki i jakies dodatki C++ czy jakis inny jezyk programowania ?

0

Jeśli chodzi Ci o to w czym programowac uzywajac bibliotek OGL lub DX to wybór nalezy do Ciebie ;)
Jesli chodzi Ci o to w czym zostaly napisane te biblioteki to nie mam pewnosci, ale:
OpenGL - C (pewnie z wykozystaniem asm)
DirectX - C++ (-//-)
OGL na pewno nie jest pisany obiektowo, wiec zapewne to C, DX odwrotnie...

Nie dam sobie glowy za to uciac. Jesli zyje w niewiedzy to prosze mnie poprawic ;)

0

na czym polega te programowanie w opengl i directx czy jest to poszerzone przez biblioteki i jakies dodatki C++ czy jakis inny jezyk programowania ?

obsluga bioblioteki graficznej:
dodajesz biblioteki,
inicjujesz je,
preparujesz dane,
wyswietlasz je,
ogladasz co jest,
zwalniasz zasoby i konczysz prace

a w programowaniu gier dochodzi:
(miedzy prepare a render)
obliczenia fizyczne (ruch, kolizje, zmiany stanow)

0

Są to biblioteki, które są niezależne od języka. Można ich używać tak w C++ jak w Object Pascal'u czy jakims innym języku. Nie wiem jak z Direct'em, ale openGL można używać w każdym języku nawet interpretowanym(np. Perl).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1