Programowanie gier 3d

0

Cześć,
czy znacie dobre pozycje (po polsku lub angielsku) poświęcone programowaniu gier 3D dla początkujących i dla zaawansowanych? Czytałem wprawdzie opinie, że po opanowaniu C++ reszta to już pisanie kodu, ale jakoś nie bardzo w to wierzę; wydaje mi się, że same algorytmy efektów graficznych nie są w większości wymyślane przez programistów, oni tylko je implementują (może się mylę, nie znam specyfiki tej branży), właśnie o literaturę koncentrującą się na tym pierwszym zagadnieniu mi chodzi.
A może ktoś z was pracuje przy programowaniu gier?
Jeżeli tak, to jak rozpoczynaliście swoją przygodę?

Pozdrawiam

1

"Opengl super bible"

2

jeśli chcesz osiągnąć jakiś konkretny wynik (czyt. napisać gierkę a nie zniechęcić się wcześniej) to lepiej użyć jakiegoś gotowego engine'u niż rzeźbić od zera samemu.

w przeciwnym razie jest duże ryzyko że odechce się przy poziomie obracającego się sześcianu.

0

W ramach jednego przedmiotu na uczelni mam taką grafikę od podstaw - jak to wygląda? Używamy tylko SetPixel() po czym rozwiązujemy kolejne zagadnienia jak:

  • rysowanie linii
  • rysowanie prymitywów
  • wypełnianie obszarów
  • obroty, skalowanie, przesunięcia (2D)
  • krzywe
  • rzutowanie 3D na 2D
  • obroty, skalowanie, przesunięcia (3D)
  • eliminacja powierzchni zasłoniętych
  • modele oświetlenia i cieniowania
  • ray tracing

Moim zdaniem zrobienie gry 3D w ten sposób będzie dość żmudnym zadaniem - chyba że ma to być coś w stylu "łucznik strzelający do tarczy oddalonej o X".

0

OK, ale właśnie o to mi chodzi, że dobry programista 3D powinien (tak mi się wydaje) znać takie rzeczy. Czy może ta wiedza nie jest obecnie już potrzebna? Z kolejnymi grami pojawiają się implementacje coraz to nowszych technik graficznych i wtedy chyba nie da rady ruszyć bez tych podstaw, prawda? O ile wiem to np. engine'y Quake'a, Unreala powstawały od podstaw, więc ktoś musiał to zaprogramować...

0

Skoro tak bardzo chcesz, to ucz się z kodu już istniejących silników: http://fabiensanglard.net/quake2/index.php

Przy tworzeniu gier każda wiedza może się przydać, ale czy jej użyjesz to zależy od specyfiki projektu. Jeśli jesteś jednym z programistów gry, która ma być przeznaczona dla naprawdę wymagających graczy, to może się okazać konieczne przeprogramowanie pewnych elementów silnika albo dodanie coś do niego. W takich wypadkach musisz posiadać odpowiednią wiedzę o pisaniu silników. Można też uczestniczyć w projektach, które nie wymagają ingerencji w kod silnika i wtedy wszystko osiągniesz korzystając z gotowych funkcjonalności.

Co do Twojego pytania:

czy znacie dobre pozycje (po polsku lub angielsku) poświęcone programowaniu gier 3D dla początkujących i dla zaawansowanych?

Zdaje mi się, że pozycja siedząca jest ok.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1