Wątek przeniesiony 2018-03-09 14:08 z Off-Topic przez furious programming.

Programowanie gier

0

Zastanawiam się jak uważacie, jaki jest dla was najlepszy język do programowanie gier na PC lub edytory silników do tego np c# to bedzie unity albo c++ no to może być unreal albo całkiem samo c++ jak ktoś umie : D

0

Zawsze mnie zastanawiają takie pytania o "pisanie gier".
Owszem - może to być fajna przygoda i forma nauki, ale chyba nic poza tym.
Obecnie silniki gier piszą zespoły wyszkolonych fachowców. Obawiam się, że totalny amator, który nie wie, w jakim języku się za to zabrać, raczej świata nie podbije.

Oczywiście - jeśli dana osoba traktuje to jako hobby, sposób na poznanie języka i ćwiczenie umiejętności to OK, Ale raczej nie traktowałbym tego jako swojej wizji kariery. Zresztą niedawno w którymś wątku pojawiła się krytyka tendencji z przełomu lat 80/90 - żeby pisać własne silniki baz danych. Tutaj jest podobnie - gry to bardzo skomplikowane aplikacje, tworzone przez zespoły. Raczej szans, że pojedynczy programista to zrobi lepiej (albo chociaż na konkurującym poziomie) nie widzę.

1

Pod uwagę trzeba wziąć kilka rzeczy:

  • jaki masz cel - mała gierka czy duża gra?
  • jakie masz środki - jesteś sam, jesteś liderem zespołu, posiadasz firmę, etc
  • jakie są dostępne rozwiązania i ile kosztują - np wspomniane unity czy unreal engine są gotowcami i prawdopodobnie mają rozsądną cenę. pisanie własnego silnika raczej mija się z celem, no chyba że masz fachowców, którzy mają już wiedzę ekspercką z pisania lub rozwijania silników 3D.
0
cerrato napisał(a):

Zawsze mnie zastanawiają takie pytania o "pisanie gier".
Owszem - może to być fajna przygoda i forma nauki, ale chyba nic poza tym.
Obecnie silniki gier piszą zespoły wyszkolonych fachowców. Obawiam się, że totalny amator, który nie wie, w jakim języku się za to zabrać, raczej świata nie podbije.

Oczywiście - jeśli dana osoba traktuje to jako hobby, sposób na poznanie języka i ćwiczenie umiejętności to OK, Ale raczej nie traktowałbym tego jako swojej wizji kariery. Zresztą niedawno w którymś wątku pojawiła się krytyka tendencji z przełomu lat 80/90 - żeby pisać własne silniki baz danych. Tutaj jest podobnie - gry to bardzo skomplikowane aplikacje, tworzone przez zespoły. Raczej szans, że pojedynczy programista to zrobi lepiej (albo chociaż na konkurującym poziomie) nie widzę.

Ale chyba coś musisz umieć, jeśli chcesz dołączyć do zespołu, który pisze silniki gier.

1

Ale chyba coś musisz umieć, jeśli chcesz dołączyć do zespołu, który pisze silniki gier.

Oczywiście - ale jeśli chcesz dołączyć do ekipy projektującej promy kosmiczne w NASA to w ramach ćwiczeń stawiasz sobie w pełni sprawną replikę Apollo 14 w ogródku przy domu, czy raczej ćwiczysz inne umiejętności potrzebne w tej branży - fizyka, matematyka, tematy stricte inżynieryjne itp?
Poza tym przeczytaj co pisałem we wcześniejszym poście - jeśli chce to robić w ramach ćwiczeń/nauki to spoko. Ale podejrzewam, że jakaś część z ludzi zadających pytanie w stylu "jak się pisze gry" marzy sobie o tym, że chwile posiedzi i zrobi kolejnego Wiedźmina.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1