Programowanie gier

0

Witajcie, jestem zupełnym lamerem jeśli chodzi o programowanie. Zajmuję się grafiką 3d, animacjami, itp. Chciałbym zrobić grę 3d w jakimś języku, używając modeli zrobionych wcześniej w programie 3d. Jakiego języka/ów mam się uczyć??? Proszę o jasną odpowiedź :-)

z góry dzięki!
Michał

0

proponuje przeczytac jakis kurs (C++,Delphi - twa wola), potem sciagnac biblioteki np OpenGL i nauczyc sie obslugi tego OpenGL (do wybory jest tez D3D)

0

Polecam zerknąć na Game Design PL - http://www.warsztat.pac.pl/. Lepszego polskiego zbioru informacji o pisaniu gier nie znajdziesz.
A IMO najlepsze w sieci tutoriale do OpenGL są pod http://nehe.gamedev.net.

0

Polecam zerknąć na Game Design PL - http://www.warsztat.pac.pl/. Lepszego polskiego zbioru informacji o pisaniu gier nie znajdziesz.

Wątpię, ja tam nic ciekawego nie znalazłem. Może poza opisem octree/quadtree. Reszta to przeważnie któryś tam raz powielane artykuły o Pascalu/Delphi/C/C++ i directx'ie [glowa] :-D Naprawdę nic interesującego, chyba, że ktoś chce uzupełnić win$hita o coś zawierającego kolejnych kilka bugów (jednak nie napalajcie się zbytnio bo czymże jest kilka wobec kilku miliardów standardowo tam istniejących?) :>

0

Moze zanim zaczniesz sie brasc za programowanie gier, to poznaj podstawy jezyka. Bo tak podejscia gry nie napiszesz i Half Life 2 czy Doom 3 w ten sposob nie powstanie. A tak z innej beczki to sproboj Blendera, to program do grfiki 3D, darmowy i ma wbudowane prosta obsluge zdarzen i budowy wlasnie po gry. www.blender.org

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1