Zastanawiam się jak stworzyć system ekwipunku w grze. Będzie przykładowo kilka typów przedmiotów, -broń, -ubranie, -jadalne. Myślę żeby stworzyć klasę Items a w tym funkcję wirtualne, passive i active, pasywne efekty w pętli zawsze by działały, a aktywne po wciśnięciu danego przycisku. Ale przykładowo weźmy typ -jadalne:

Są 3 eliksiry życia:
-Pierwszy dodaje 10 HP
-Drugi dodaje 20HP
-Trzeci 10 many

czyli jak to teraz rozwiązać. Stworzyć klasy HealthPotion,ManaPiotion, i tak do każdego nowego przedmiotu który różni się działaniem?
Wiem że to też zależy od projektu, ale to moja ogólna wizja, chce się upewnić czy to dobry pomysł, czy macie jakieś inne uwagi lub pomysły. Bo jak jest 50 typów eliksirów to czy 50 klas najlepiej stworzyć, czy w jednej klasie Potion jakiś switch po prostu?