System zapisu i wczytywania w grze

0

Mam problem w wymyśleniem systemu zapisu i wczytywania w grze. Mam główny folder z wieloma danymi startowymi, no i gdy zaczyna się nową grę, gdzie powinny być zapisywane zmiany,a gdzie potem zapisywane dane po wyborze opcji zapis ?

0

Ale masz na myśli zwykłe save'y, czy zapis jakichś innych-dodatkowych informacji?

0

chodzi Ci o tzw. autosave? zapisuj ustawienia gry dla danego użytkownika w jego katalogu. w linuxe byłoby to /home/nazwa_usera/.mojagra , nie wiem co jest odpowiednikiem w windows

1
karolinaa napisał(a)

nie wiem co jest odpowiednikiem w windows

Np. C:\Documents and Settings\User Name\Dane aplikacji\Nazwa gry\

Nie wiem czy to dobre rozwiązanie; W grę można grać na różnych kontach, więc może być problem z dostępem do plików innego użytkownika; Gra powinna mieć swój lokalny katalog z danymi graczy, np. katalog players; Każdy gracz ma w środku swój własny folder ze swoimi ustawieniami, w tym save'ami;

Jeśli pytacz ma na myśli autosave'y, to zapis trzeba wykonywać w odpowiednich miejscach w grze - to zależy co to za gra; Czyli np. po przejściu jakiejś planszy, czy dotarciu do konkretnego miejsca planszy; Jeśli save'y na żądanie, to w tym miejscu kodu, który obsługuje wybranie odpowiedniej opcji z menu lub po wciśnięciu odpowiedniego klawisza, jeśli taki klawisz lub skrót klawiszowy jest obsługiwany.

0

Nie autosave.

Zaczynamy nową grę,ładujemy z podstawowego folderu informację.
1.Podczas gry przechodzimy na nową mapę, gdzie zapisać zmiany na pierwszej, bo nie koniecznie gracz chcę sobie zapisać ten stan gry, ale podczas aktualnej sesji gdy wróci na poprzednią mapkę musi odczytać ją w takim stanie jaką ją zostawił.

0

Jeśli takie zapisy muszą być przechowywane dla każdej mapy, to albo zrób sobie jeden plik, przechowujący save'y wszystkich map, albo dla każdej mapy osobny plik; Osobiście wybrałbym jeden plik z informacjami o wszystkich mapach, najlepiej plik amorficzny i lekko szyfrowany, aby uniemożliwić łatwe podrobienie; No i dane zapisywać do pliku w taki sposób, aby nie można było takiego pliku skopiować do katalogu innego gracza, czyli oszukać.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1