Język dla początkującego do stron www i gier

0

Witam,

Za niedługo już będę miał więcej czasu i chciałbym zająć się programowaniem. Moim kierunkiem byłyby strony www oraz gry komputerowe, ew. jakieś proste apki na androida. Próbowałem cpp, ale stwierdziłem, że lepiej byłoby zabrać się za coś lżejszego. Czy Python byłby dobrym wyborem? Czy może polecicie coś innego?

0

Tak, python do prostszych(jak i tych mniej prostych) gier jest bardzo dobrym wyborem.
Przykładem demonstrującym możliwości gry w całości opartej na pythonie jest battlefield play4free: http://battlefield.play4free.com/pl/

0

A w jaki sposób rozpocząć swoją przygodę z Pythonem?

0

Na początek: http://www.learnpython.org/pl/
Po tym: http://learnpythonthehardway.org/
W międzyczasie dużo eksperymentuj i rób mniejsze projekty.

0

A podałbyś jakieś programy, w których mógłbym zrobić coś graficznego w pythonie?
//Czy w CodeBlocks można pisać w Pythonie?

1

Zależy co dokładniej rozumiesz przez "coś graficznego". Jeśli chodzi o desktopy to PyQT na przykład. Gry - PyGame. Apki mobilne - Kivy.

0

Lepiej programować w python 3.4 czy 2.7?

0

Z jakiegoś powodu wychodzą nowe wersje.

0

Przestudiowałem kurs na learnpython.org i w sumie, to nie wiem co mam robić dalej

0

Następna pozycja: http://learnpythonthehardway.org/

1

Mogę jeszcze polecić kurs na edx https://www.edx.org/course/introduction-computer-science-mitx-6-00-1x-0
Chociaż należy zaznaczyć że jest to podejście raczej akademickie. Tj. kurs skupia się nie tylko na samym języku, ale też innych aspektach programowania, takich jak złożoność obliczeniowa czy np. grafy.

0

spartan, lepiej kupić całość za 30$, czy wystarczy to co jest dostępne za free?

0

Wersja online jest pełną wersja książki, to co dostajesz za $30 to dodatkowe filmiki instruktażowe, edycje na e-czytniki. Wg mnie LPTHW jest przereklamowane, jest to bardziej zbiór podstawowych ćwiczeń niż faktycznie książka która wprowadza w tematykę i objaśnia wszystkie nieścisłości. Dobra do przećwiczenia na pewnym etapie ale nic więcej.

0

Generalnie - jeśli chodzi o pythona - http://www.wykop.pl/wpis/9876900/python-naukaprogramowania-programowanie-wstep-pod-/
Sam zaczynałem od http://www.amazon.com/Learning-Python-Edition-Mark-Lutz/dp/1449355730/ - wszystko fajnie wytłumaczone bardzo zrozumiałym językiem dla laika :)

0

Mam książkę Stephena Prata'a pt. "Szkoła Programowania. Język C++". Czy rozpoczęcie swojej przygody z programowaniem od C++ byłoby dobre?

1

C++ jest jednym z trudniejszych języków na początek, dlatego polecałbym raczej, wcześniej wspomnianego, Pythona. Oczywiście wiele osób zaczynało od c++ i poradzili sobie, łatwo się jednak zniechęcić, a ucząc się Pythona możesz skupić się na nauce rozwiązywania problemów, bez zwracania większej uwagi na zarządzanie pamięcią czy unikania zaszłości wynikających z chęci zachowania kompatybilności z poprzednich wersji języka, które w C++ występują na każdym kroku.

0

A żeby uczyć się Pythona z kursu ze strony http://learnpythonthehardway.org to potrzeba angielskiego na naprawdę wysokim poziomie? 14 latek hir, ale w sumie to angielski wykraczający poza program x-D

0

A na ile aktualna jest LPTHW ? Bo z tego co kojarze, to pisana jeszcze na pythona 2.5-2.6 ?

0

tauruss, Python 2.6

0

Ano właśnie, czyli daleko od obecnej wersji.
A co możecie polecić, do nauki Pythona 3.x, żeby wychodziło poza podstawy ? (poza Dive into Python)

0

Z tego co mi powiedziano, to nie ma jakiś znaczących różnic i można spokojnie się uczyć z tego pod 2.6

0

Cytując wcześniejszy wpis: "Z jakiegoś powodu wychodzą nowe wersje. "
Różnice są i to moim zdaniem znaczące, bo na poziomie podstaw. Tylko nie ma ich zbyt wiele.
Ale po co wyrabiać sobie "złe" nawyki ?

1

Python jest przyjazny. Mimo pythona w nazwie ;). O niebo lepiej zacząć w tym. Z nieznanych mi powodów wszędzie czy prawie wszędzie zaczyna się od C/C++ . A python jest taki fajny i łagodnie może wprowadzić w proste zagadnienia.

Porób sobie jakieś proste programy na początek, szukaj rozwiązań swoich problemów w ten sposób się nauczysz.

Na przykład napisz program który doda dwie liczby i wyświetli Ci wynik.

Potem program który będzie losować liczbę.

Potem program który wypełnia takimi losowymi tablice dziesięcio elementową (Tutaj masz tablicę + for/while)

Możesz pobrać od użytkownika liczby wymnożyć i podać wynik.

0

Zacząłem się uczyć Pythona, przyjaźniejszy dla początkujących niż C++.
Mam pytanie: po ilu miesiącach/latach mógłbym zacząć dorabiać sobie trochę na programowaniu w Pythonie?
Czy zatrudnia się ludzi znających pythona? W jakiej branży?
Gdybym uczył się pilnie pythona przez np. 2 lata, to czy ktoś zatrudniłby 16 latka?

0

Gdybym uczył się pilnie pythona przez np. 2 lata, to czy ktoś zatrudniłby 16 latka?

Czemu 2 lata? Jeśli masz 14 lat to masz jeszcze duuużo czasu na naukę. Nie rozumiem skąd ten pośpiech.

0

Gdybym uczył się pilnie pythona przez np. 2 lata, to czy ktoś zatrudniłby 16 latka?

Nie

Czy zatrudnia się ludzi znających pythona? W jakiej branży?

W Polsce jest dość mało ofert, jeśli się trafiają jest to zazwyczaj webdev

po ilu miesiącach/latach mógłbym zacząć dorabiać sobie trochę na programowaniu w Pythonie?

Wszystko zależy od tego ile Ci zajmie nauczenie się go na tyle by móc coś w nim robić, sądzę że coś z przedziału 1-2 lata jest realne jeśli faktycznie byś nad tym przysiadł.

0
spartanPAGE napisał(a):

Tak, python do prostszych(jak i tych mniej prostych) gier jest bardzo dobrym wyborem.
Przykładem demonstrującym możliwości gry w całości opartej na pythonie jest battlefield play4free: http://battlefield.play4free.com/pl/

W Pythonie? Na Wiki jest napisane: Engine Refractor 2 Engine, a ten silnik służył jako baza np do Battlefield 2. Stąd, moim zdaniem, jest to naklepane w C++, a nie w Pythonie.

0

PyGame ssie totalnie i nie używajcie tego plis. Ogólnie python nie ma dobrych bibliotek do gier, jeśli ktoś chcę na poważniej zajmować się gamedevem to są lepsze wybory niż python.

0

To jaki język polecilibyscie do aplikacji web oraz gier? Zastanawiałem się jeszcze nad javą, myślicie że to dobry wybór?

0

Tak. W Javie możesz z powodzeniem klepać gierki 2D pod Androida oraz aplikacje webowe dowolnej wielkości.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1