Język do aplikacji/gier.

0

Witam!
Chciałbym się nauczyć jakiegoś prostego języka programowania do tworzenia aplikacji , prostych gierek .
Nie wiem co wybrać , podajcie państwo jakieś przykłady z uzasadnieniem . Wszystko oprócz C++/C/C# jakoś ten język nie przypadł mi do gustu - jest dla mnie słabo czytelny i muszę patrzeć przez 5 min na 10 linijek kodu aby zrozumieć potem co napisałem albo w czym popełniłem błąd :) . Czyli w skrócie : coś prostego , czytelnego , do aplikacji/gier , i byle nie C .
Sam bym dokonał wyboru ale problem jest taki , że dopiero zaczynam i na językach i ich zastosowaniu znam się jak świnia na gwiazdach .

0

Delphi :)

1

C/C++/C# to trzy różne języki. Napisz czemu nie przypadł Ci do gustu żaden z tych, inaczej ktoś poradzi Tobie język, który z tych samych powodów nie przypadnie Tobie do gustu. Proste gierki mozna pisać w dowolnym języku. Pamiętam na IntelOutside IV ktoś napisał demo w excelu :)

0

JavaSE :D

  • crossplatform
  • względnie szybka
  • powiedział bym że łatwa, ale to od osoby zależy
    To tylko moja opinia. Jesli nie C++ to sam bym wybral Jave.
2

proponuję JavaScript plus framework Phaser
http://phaser.io/learn
Phaser, bo dużo możliwości, łatwy w użyciu, dużo przykładów, tutoriali...
(osobiście mam pewne zastrzeżenia do Phasera, ale w tej chwili to nie jest istotne).

Chciałbym się nauczyć jakiegoś prostego języka programowania do tworzenia aplikacji , prostych gierek .

od języka bardziej ważne są biblioteki/frameworki/silniki z jakich korzystasz. Programując w dowolnym języku programowania w czystym OpenGL(albo DirectX co gorsza) będziesz miał trudniej niż programując w tym samym języku programowania, ale mając w miarę łatwą w obsłudze bibliotekę/silnik.

0

a JavaScript nie jest bardziej na gry w przeglądarce ? nie będzie większych problemów jak będę chciał stworzyć grę okienkową ?

0
LukeJL napisał(a):

proponuję JavaScript plus framework Phaser
http://phaser.io/learn
Phaser, bo dużo możliwości, łatwy w użyciu, dużo przykładów, tutoriali...
(osobiście mam pewne zastrzeżenia do Phasera, ale w tej chwili to nie jest istotne).

Chciałbym się nauczyć jakiegoś prostego języka programowania do tworzenia aplikacji , prostych gierek .

od języka bardziej ważne są biblioteki/frameworki/silniki z jakich korzystasz. Programując w dowolnym języku programowania w czystym OpenGL(albo DirectX co gorsza) będziesz miał trudniej niż programując w tym samym języku programowania, ale mając w miarę łatwą w obsłudze bibliotekę/silnik.

Jakie masz, ale do Phasera, bo chciałem zacząć pisać gry 2D na andka i myślałem nad przesiadką z C++ na Javę albo właśnie HTML5+JS+Phaser ?

0

Jakie masz, ale do Phasera,

jakie mam zastrzeżenia w sensie?
To, że został stworzony mocno partyzancko, jako nakładka na bibliotekę Pixi i tym sposobem jest zależny od tej biblioteki. Cięzko zmienić renderer na inny.

Przynajmniej tak było jeszcze rok temu, ale sami twórcy zdają sobie sprawę z tych problemów i to przepisują (albo już przepisali, nie wiem. Nie śledzę na bieżąco rozwoju tego frameworka, tym niemniej warto poczytać:
http://www.html5gamedevs.com/topic/11783-phaser-3-development-log-we-jan-16th/?p=68025
http://www.html5gamedevs.com/topic/7949-the-phaser-3-wishlist-thread/
Phaser 3 ma być już inny, chociaż z tego co wiem, to jeszcze go nie zrobili.

innym moim zastrzeżeniem jest to, że ma strasznie imperatywne API, wolałbym mieć we frameworku jakieś bardziej deklaratywne i data driven podejście, bo to by uprościło definiowanie obiektów w grze.

Tym niemniej to są moje zastrzeżenia. Mam duże wymagania po prostu co do wygody pisania i do elastyczności. Natomiast jakbym dopiero zaczynał to bym brał się za Phasera - rozwija się to to, duże community, pełno przykładów etc

edit:

zacząć pisać gry 2D na andka i myślałem nad przesiadką z C++ na Javę albo właśnie HTML5+JS+Phaser ?

Jeśli na Andka to ciężko mi powiedzieć jakie rozwiązanie będzie najlepsze. Z tego co piszą Phaser ma wsparcie mobilek, ale nie używałem tego na mobilkach akurat, więc nie wiem jak to działa (ale podobno ludzie piszą).

1

Python, prosta składnia, proste programowanie. Wiele zastosowań. Możliwość znalezienia pracy.

Ogólne i podstawy:
http://www.python.rk.edu.pl/
http://www.python.rk.edu.pl/w/p/podstawy/
https://pl.python.org/
Gry:
http://www.python.rk.edu.pl/w/p/gry/
GUI:
http://www.python.rk.edu.pl/w/p/pyqt/
WEB:
http://www.python.rk.edu.pl/w/p/djangoindex/
Embedded system:
http://www.python.rk.edu.pl/w/p/elektronika-i-python/

i wiele innych.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1